يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۸۹۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ مطرح کرد:
سیدآبادی از اعضای ستاد جشنواره تابستانی گفت: اردوی فرهنگی «هفت شهر فیروزه‌ای» از ویژه برنامه‌های موفقی بود که توانست سطوح مختلف جامعه و اقشار سنی متفاوت را در خود دخیل کند.
«هفت شهر فیروزه‌ای» برنامه‌ای کامل و جامعملوک سید آبادی عضو ستاد جشنواره تابستانی و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص جشنواره تابستانی گفت: جشنواره تابستانی به رویکردهای مختلفی مانند خانواده پایدار، سرگرمی و نشاط، ترویج فرهنگ مطالعه توجه کرد. این موضوع از ویژگی‌های خوب این جشنواره بود. همچنین این جشنواره توانست با مشارکت مرکز آموزش سازمان در حوزه تحکیم خانواده نیز به خوبی جلوه کند. 

سیدآبادی با بیان اینکه جشنواره تابستانی در مناطق ۲۲گانه فعالیت خود را پی‌گرفته است، گفت: برنامه فرهنگی موفق، برنامه‌ای است که بتواند علاوه براینکه تغییر رفتار را به وجود می‌آورد خود مردم را هم مشتاق کند که به سمت آن بروند. برنامه هفت شهر فیروزه‌ای از ویژه برنامه‌های موفقی بود که توانست سطوح مختلف جامعه و اقشار سنی متفاوت را در خود دخیل کند. مثلاً افرادی که از مناطق مرفه بودند در مناطق جنوب شهر تهران هم حضور پیدا کنند و اطلاعات خوبی درباره مراکز تاریخی و زیارتی آن مناطق به دست بیاورد.
 
وی ادامه داد: این اردوها برای مناطقی هم که به لحاظ مالی دچار مشکل بودند، یک توفیق اجباری شد تا بتوانند در کنار اعضای خانواده در یک برنامه سیاحتی، زیارتی و تفریحی شرکت کنند. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ افزود: «هفت شهر فیروزه‌ای» از ویژه برنامه‌هایی بود که توانست از ظرفیت‌های مراکز مختلف سازمان بهره کافی ببرد و فرهنگسراهایی مانند ولا، اشراق، خاوران، بهمن و... تمام توان خود را برای شناساندن هر چه بهتر مناطق خود به کار گرفتند. امید است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت ویژه‌، روی این اردوهای فرهنگی تمرکز کند و حتی آن را در تمامی فصول و نه تنها تابستان اجرا کند.
 
رییس فرهنگسرای اخلاق با تاکید بر اینکه جشنواره تابستانی امسال و برگزاری اردوهای فرهنگی به صورت رایگان برای شهروندان اجرا شد، گفت: برگزاری اردو در جشنواره تابستانی سال‌های پیش هم جزو برنامه‌ها بود اما هم به صورت اختیاری بود و تمامی مناطق آن را اجرا نمی‌کردند و هم هزینه دریافت می‌شد که امسال گستردگی، همه‌گیر و رایگان بودن آن از ویژگی‌های شاخص بود.
 
عضو ستاد جشنواره تابستانی استفاده از ظرفیت‌های مناطق ویژه سازمان مانند فرهنگسراهای خاوران، بهمن و اشراق را از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این جشنواره دانست و ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و تکریم از فرهیختگان و کاسبان نمونه در محلات مناطق ۲۲گانه از برنامه‌هایی بود که تأثیر خوبی برجای گذاشت. همچنین توجه به برنامه‌های مناسبتی و مذهبی در محل گلزار مطهر شهدا و مساجد مناطق توانست روح معنوی را بین مردم در جریان بیندازد.
نظر شما