جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۹۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تشریح کرد:
برای گسترش سبک زندگی رزمندگان و انتقال فرهنگ جهاد و دفاع به نسل جدید ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری با عنوان «خرمشهرها در پیش است» در طول هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگسرای اخلاق، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و تکریم و پاسداشت یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم را از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: با توجه به استقبال چشم‌گیر شهروندان از برنامه‌های هم‌عهدی با شهدا، امسال در طول هفته دفاع مقدس پلاک‌های هم‌عهدی که در آن مزار شهدای شهر تهران در بهشت زهرا (س) مشخص شده است، به شهروندان داده می‌شود و ضمن غبارروبی مزار آن شهید، یک ارتباط دائمی با آن شهید و برنامه‌های دفاع مقدس در آینده نیز مهیا می‌شود.  

سیدآبادی ویژه‌برنامهبا قدوسیان» و تکریم شهدای گمنام در بوستان زیتون و همچنین حضور شهروندان این منطقه در بهشت زهرا (س) را در روز دوم هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اخلاق عنوان کرد.

وی برگزاری سلسله برنامه‌های «ضیافت ستارگان» در سال گذشته در محلات منتخب منطقه ۱۴ را موفق ارزیابی کرد و گفت: امسال نیز در راستای تکریم شهدای محلات و مدافعان حرم، ۵ شهید با ویژگی‌های خاص که کوچه یا خیابان به نام آنها نامگذاری شده انتخاب و برای ۳ شهید در همان کوچه یا خیابان برنامه‌ای با حضور اهالی محل برگزار شده و برای ۲ شهید دیگر نیز در مسجد ضمن تجلیل از خانواده آن شهید وصیت‌نامه شهید مورد نظر در قالب «منشور معنوی انقلاب اسلامی» در روز سوم و چهارم مهر ماه برای نمازگزاران مساجد قرائت می‌شود.

به گفته سیدآبادی در برنامه «ضیافت ستارگان» که علاوه بر دوستان و آشنایان شهید، شورایاران و اعضای پایگاه‌های بسیج و ائمه محترم جماعات نیز حضور دارند، شهروندان با ایثارگری‌ها و جانفشانی های آن عزیزان در دوران ۸ سال دفاع مقدس آشنا شده و بروشوری نیز که مشتمل بر خصوصیات رفتاری و کرداری شهید است در اختیار نوجوانان و اهالی محل قرار می‌گیرد و لوح تکریم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به خانواده شهید مورد نظر اهداء می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ به برنامه «راویان شیدایی» در مسجد شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: سردار بیگدلی روز ۶ مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشا خاطرات شهدا با محوریت سبک زندگی آنها را برای نمازگزاران مسجد شهید بهشتی تبیین می‌کند.

سیدآبادی به مشارکت فرهنگسرای اخلاق در نمایشگاه «یاد یاران» در بوستان سهند که با مشارکت ناحیه مقاومت شهید محلاتی، شهرداری و نهادهای فرهنگی منطقه برپا می‌شود اشاره کرد و گفت: در قالب غرفه‌های «رد پای عشق» ایستگاه‌هایی با عنوان روایت گویی از دوران دفاع مقدس، رنگ‌آمیزی تصاویر برای کودکان، مسابقه جورچین و تیراندازی همراه با اهدای جوایز توسط خانه فرهنگ شهید اندرزگو برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است  و شماره تلفن 33355036 آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شهروندان است. 

نظر شما