پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۴
کد خبر: ۸۹۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
همزمان با هفته امر به معروف ونهی از منکر
همزمان با ماه محرم بروشورهای «راه بیداری» با هدف ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگسرای گلستان تهیه و منتشر شد.
بروشورهای «راه بیداری» در فرهنگسرای گلستان تولید شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده درجامعه‌ای اسلامی و نقش مهم نهادهای فرهنگی در اشاعه این مهم به عنوان فروع دین اسلام بروشوری با عنوان «راه بیداری» تنظیم، تدوین و منتشر شد. 

بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و سیره نظری و عملی پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار دراین خصوص، ارائه نمونه‌هایی از امر به معروف ونهی از منکر امام دلدادگان، عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر، آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که در این بروشور به آن اشاره شده است. 

«راه بیداری» به شیوه‌های عملی امر به معروف و نهی از منکر از جمله ۱- آگاهی بخشی، ۲-تدریجی بودن ۳-استفاده از هنر ۴- روش‌های غیرمستقیم ۵- شیوه تغافل ۶-تکرار و تلقین کردن ۷- از خوبی هم وگفتن ۸- عیب‌ها را یکجا نگفتن ۹-شیوه ایجاد محبت ۱۰-شیوهٔ آسان سازی ۱۱- شیوه الگو سازی و..... نیز اشاره کرده است. 

در قسمت پایانی این بروشور بخشی در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌توانند متن دلنوشته خود را با موضوع نجوایی با امام حسین (ع) احیا کننده امر به معروف نوشته و به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷۸ تا پایان ماه محرم ارسال کنند. 

علاقه‌مندان برای استفاده از دیگربرنامه‌های فرهنگسرای گلستان می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.
نظر شما