جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۶
کد خبر: ۸۹۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به مناسبت ماه محرم در فرهنگسرای بهمن؛
ویژه برنامه «سوگواره آیینی اقوام ایرانی» با هنرنمایی ۳ گروه محلی و سنتی کشور به مناسبت ماه محرم در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
«سوگواره آیینی اقوام ایرانی» برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه «سوگواره آیینی اقوام ایرانی» از ساعت ۱۶ تا ۱۸ یکشنبه ۹ آبان در سالن نغمه فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. 

اجرای سوگواری اقوام ایرانی توسط گروه‌هایی حرفه‌ای از استان‌های ایلام، بوشهر و گیلان، اجرای قطعه «می‌دانی چرا» با موضوع ایام سوگواری عاشورا توسط گروه کُر فرهنگسرای بهمن و پرده خوانی استاد ابوالفضل ورمزیار از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این مراسم هنری آیینی است که باحضور جمعی از هنرمندان اقوام ایرانی و شهروندان منطقه ۱۶ برگزار می‌شود. 

معرفی بخشی از آئین‌های باستانی و با اصالت اقوام ایرانی با موضوع عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی از جمله اهداف برگزاری این مراسم در منطقه ۱۶ است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در ویژه برنامه «سوگواره آئینی اقوام ایرانی» می‌توانند به سالن نغمه فرهنگسرای بهمن به نشانی انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۸۹۲ الی ۴ تماس بگیرند.
نظر شما