جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۹۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
در جلسه شورای سیاستگذاری همایش مدیریت رسانه مطرح شد:
سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش مدیریت رسانه، گفت: آمادگی داریم، پذیرا و خدمت‌رسان، پاتوق‌های علمی، فرهنگی و اجرایی مدیریت رسانه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی باشیم و در طول سال این گونه برنامه‌ها را تداوم بخشیم.
تبدیل فرهنگسرای رسانه به جایگاهی اختصاصی برای مدیریت رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه با حضور باقر ساروخانی، سیدحسین ابطحی، محمود اسعدی؛ رییس همایش، محمد حسین صوفی دبیرشورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، بهزاد تیمورپور مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، حمیدرضا حسینی دانا دبیرعلمی همایش و  صدیقه ببران عضو شورا، شامگاه گذشته، ۸ آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.

اسعدی در این جلسه از حضور چهره های شاخص و مدیران ارشد رسانه ای ۵ کشور در سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه خبرداد و افزود: در این همایش بین المللی، مهمانانی از کشورهای، ایتالیا، هند، تونس، روسیه و آذربایجان به طور قطعی حضور دارند و از دیگر کشورها نیز مدیران رسانه ای، دعوت شدند.

دبیرعلمی همایش بین المللی مدیریت رسانه، یکی از مشکلات امروز مطبوعات را عدم آگاهی کامل از حقوق رسانه، قانون مطبوعات و خطوط قرمز ترسیم شده در این حوزه دانست و گفت: با توجه به همین مساله، برگزاری کارگاهی با موضوع حقوق و رسانه، ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره اهمیت رشته مدیریت رسانه و اشرافیت آن بر رشته مدیریت ارتباطات، تصریح کرد: فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی می توانند جایگاه خوب و اختصاصی برای توسعه و گسترش فعالیت ها در این رشته علمی جدید باشد.

اسعدی اظهارداشت: اگر امروز صحبت از جنگ رسانه ای می شود، باید ببینیم دراین رقابت ما چه کردیم و سرداران و پیش روهای ما در حوزه رسانه چه کسانی و کجا هستند. رسانه های داخلی ما هر روز مخاطب خود را از دست می دهند و رسانه های خارجی این مخاطبان را جذب می کنند. این روند نشان می دهد، دغدغه کافی در رقابت رسانه ای وجود ندارد و این موضوع جدی گرفته نمی شود.

بهزاد تیمورپور نیز در جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، تصریح کرد: میزبانی از این همایش بین المللی برای این فرهنگسرا افتخار است و آمادگی داریم، پذیرا و خدمت رسان، دیگر پاتوق های علمی، فرهنگی واجرایی مدیریت رسانه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی باشیم و در طول سال این گونه برنامه ها را تداوم بخشیم.

مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: آمادگی برای تشکیل انجمن های مدیریت رسانه در ۳۲ فرهنگسرای سازمان وجود دارد تا شهروندان نیز بتوانند از این خدمات رسانه ای استفاده کنند.

سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: بسط و گسترش فعالیت‌های رسانه ای و تبدیل این فرهنگسرا به پاتوقی برای اهالی رسانه از سیاست های مدیریت رسانه ای در شهرداری تهران و سازمان فرهنگی و هنری است.

دکتر سیدحسین ابطحی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بهره گیری از مدیریت دانش در فعالیت های گوناگون، گفت: مدیریت دانش رسانه‌ای، ایجاد، توسعه و بهره‌برداری از دانش رسانه‌ای است.
 
وی با بیان این که کاربردی کردن اطلاعات دانش می‌شود، افزود: مخاطب مداری، بازگشت فزاینده سرمایه و خلاقیت و نوآوری از موضوعات مطرح در حوزه مدیریت رسانه است.
 
 باقرساروخانی، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاستگذاری همایش نیز در این جلسه اظهارداشت: در حوزه رسانه موضوعات قابل بحث زیادی همچون، حقوق و رسانه، دانش و رسانه، اقتصاد و رسانه، اخلاق رسانه ای، اعتیاد رسانه ای، رقابت پذیری و مخاطب‎شناسی در مدیریت رسانه وجود دارد که می توان در این همایش به بحث و گفتگو درباره آن پرداخت.

وی ادامه داد: سواد رسانه نیز یکی دیگر از موضوع های مهم درحال حاضر است که می توانیم با ترویج آن، بلوغ اجتماعی در جامعه به وجود آوریم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: رسانه ها باید امین انتقال اطلاعات به جامعه شان باشند.

محمد حسین صوفی نیز در این جلسه گفت: در عدم جمع آوری، انتقال و انتشار و تجربه های رسانه ای و علمی کردن آن، هم نهادهای علمی و هم نهادهای اجرایی مقصر هستند و در این زمینه کوتاهی کرده اند.

دبیرشورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یادآورشد: در طول این ۴۰ سال گذشته، هزاران مدیر در رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری داشته ایم اما به نظر می رسد در این مدیریت ها به غیر از تجربیات فردی، روندی سیستمی نداشته‌ایم.

وی گفت: بخشی از آفت مدیریت رسانه، همین عدم مدیریت علمی آن است و همچنان رسانه ها را تجربی به پیش می‌بریم.

صوفی تصریح کرد: هرم قدرت در رسانه‎های برعکس است و هرچه از راس آن به قاعده آن حرکت می کنیم و به آنتن نزدیک می شویم، قدرت بیشتری در اختیار افراد است.

سومین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، ۱۵ آبان‌ در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.


نظر شما