جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۴
کد خبر: ۸۹۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در راستای تجلیل و تقدیر از مفاخر حسینی منطقه برنامه تجلیل از پیرغلامان حسینی را از ویژه‌برنامههای «جلوه سوگ» برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای تهرانسر با تعامل و مشارکت معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۱، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، در راستای تجلیل از مفاخر حسینی منطقه ۲۱ ویژه‌‌برنامه «تجلیل از پیرغلامان حسینی» و با هدف پاسداشت شعائر اسلامی و زنده نگه داشت آیین و سنت عزاداری سالار شهیدان سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه ۹۵ ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار کرد.
  
در این برنامه که با حضور جمال بافرانی ،شهردار منطقه ۲۱، سید احمد موسوی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱، امیر جاویدپور، معاون اجتماعی فرهنگی منطقه، حجت الاسلام صفی رمضانی، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی کاربردی، حاج مصطفی خرسند، رئیس کانون مداحان و ذاکران اهل بیت کل کشور، و خانواده‌های شهدای مدافع حرم منطقه ۲۱ و همچنین خادمان درگاه اباعبدالـله(ع) همراه بود، با تجلیل از خادمان و پیر غلامان از مقام شامخ خانواده شهدا تجلیل شد.

تجلیل از پیرغلامان حسینی در منطقه ۲۱  

جمال بافرانی در همین راستا با بیان لزوم توجه هرچه بیشتر به اجرای شعائر اسلامی در جامعه به ادامه این راه در سال‌های آتی اشاره داشت. حجت الاسلام صفی رمضانی «معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علمی کاربردی» نیز بر اهمیت رسالت و حضور مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در اجرای برنامه‌های فرهنگی حول محور ارکان مذهبی و اعتقادی در سطح منطقه تاکید کرد. 
 
سید احمد موسوی ،مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱، نیز با تاکید بر نقش اساسی و پر رنگ سازمان‌های متولی امور مذهبی و دینی و همچنین رسالت ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌ عنوان متولی فرهنگی کلان شهر تهران، این قبیل اقدامات را جریان‌ساز فرهنگی حسینی در جامعه دانست. 
  
نقالی و پرده‌خوانی مرشد میرزا علی، مداحی و مرثیه‌خوانی در رثای سالار شهیدان حضرت اباعبدالـله(ع)، پخش کلیپ‌های عاشورایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

مطالب مرتبط
نظر شما