جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۹
کد خبر: ۸۹۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
با حضور نصرالله داوودی آهنگساز و پژوهشگرموسیقی؛
موسیقی فیلم با ژانر حماسی -تاریخی در دوران طلایی هالیوود «باحضور نصرالله داوودی آهنگساز، مترجم و پژوهشگر موسیقی پنجشنبه ۲۰ آبان ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود.
«موسیقی فیلم با ژانر حماسی تاریخی در دوران طلایی هالیوود» بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نصرالله داوودی (آهنگساز، مترجم و پژوهشگر موسیقی) در نشست «موسیقی فیلم با ژانر حماسی تاریخی در دوران طلایی هالیوود» ضمن معرفی مؤلفه های اصلی ژانر حماسی- تاریخی به بررسی زندگی و آثار چهار آهنگساز اصلی این ژانر ( میکلوش روژا، دیمیتری تیامکین، الکس نورث و المر برنشتاین) می‌پردازد.

همچنین برخی از آثار این آهنگسازان هم بر روی فیلم و هم به صورت صوتی به منظور بررسی ساختار ملودیک و اکستراسیون برای حاضرین پخش می‌شود.

اولین نشست موسیقی فیلم با عنوان «موسیقی فیلم در دوران طلایی هالیوود» با بررسی پیشینه هالیوود و نقش موسیقی در سینما شهریور ماه برگزار شد و در ادامه  زندگی و آثار مکس اشتاینر (پدر موسیقی فیلم) و آثار آهنگسازان نسل یک دوران طلایی هالیوود (اریش ولفگانگ، کرنگلد فرانس و کسمن و آلفرد نیومن نیز بررسی شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما