يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۴
کد خبر: ۹۰۱۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
فیلم مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» به کارگردانی معین کریم‌الدینی، یکشنبه ۷ آذر ساعت ۱۸ در قالب چهارصد و چهاردهمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درآمده و نقد می‌شود.
«وقتی ابرها پایین می‌آیند» در چهارصد و چهاردهمین نشست باشگاه فیلم تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در شهر محمودآباد هند قلعه‌ای وجود دارد که در حدود چهارصد سال قدمت دارد. در این قلعه مردی زندگی می‌کند که برگزارکننده آیین‌هایی است که در دهه اول محرم انجام می‌شوند.

آیین‌هایی که توسط هندوها، سنی‌ها و شیعه‌ها با هم برگزار می‌شوند و اشتراکات فرهنگی چند مذهب را در خود جای می‌دهند

مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» تاکنون دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزه تندیس فیروزه‌ای بهترین کارگردانی در پنجمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به دست آورده است.  

معین کریم الدینی نویسنده، کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده، فاطمه سرافراز تهیه‌کننده، محمد لطفیان مدیر تصویربرداری، آریا عظیمی‌نژاد موسیقی و محمد بهرامی صدابردار جمعی از عوامل این فیلم مستند هستند.
 
معین کریم‌الدینی کارگردان و عزیز‌الله حاجی‌مشهدی منتقد مهمانان چهارصد و چهاردهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما