جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۴
کد خبر: ۹۰۳۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
نگارخانه فرهنگسرای معرفت میزبان ششمین نمایشگاه آثار استاد محمدرضا ظریف می‌شود.
نمایشگاه نقاشی‌خط و خوشنویسی «ای ایران» استاد محمدرضا ظریف در نگارخانه معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آثار نمایشگاه استاد محمدرضا ظریف به تعداد ۳۰ اثر بدیع از اشعار با مضامین ایران بر دیوار نگارخانه فرهنگسرای معرفت نقش خواهد بست. این نمایشگاه در تاریخ ۱۹ آذرماه با حضور استادان به‌نام کشور همچون استاد جواد بختیاری و استاد محمدعلی سبزه کار از ساعت ۱۶ گشایش خواهد یافت.

محمدرضا ظریف متولد ۱۳۳۰ در تهران چشم به جهان گشوده است. از آنجایی که هنر خوشنویسی و نقاشی در خانواده ایشان جلوه گر بود آثاری از سال‌های نوجوانی و جوانی در زمینه نقاشی خلق کردند. در سال ۱۳۵۸ به‌طور رسمی در انجمن خوشنویسان ایران تحت نظر استادان بزرگ این رشته از جمله استاد جواد بختیاری، استاد غلامحسین امیر خانی، استاد یدالله کابلی و استاد اسرافیل شیرچی به فراگیری این هنر پرداختند و در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران شدند.

در کارنامه هنری ایشان می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد گروهی و انفرادی از سال ۶۷ تا ۹۵، کارگاه‌های آموزشی، شرکت در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری، تدریس در کلاس‌های انجمن خوشنویسان ایران به صورت انفرادی و گروهی اشاره کرد. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۴ آذرماه ادامه خواهد  داشت.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌ها و بازدید نمایشگاه‌های نگارخانه می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما