جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۹۰۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
آلبوم وَشتَن (سعدی خوانی) اثر جدید پیمان سلطانی شنبه ۲۰ آذر ساعت۲۱ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.
« َوشتَن» در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «آلبوم وشتن» از سوی موسسه‌ رهگذر هفت اقلیم منتشر شده و آیدین آغداشلو نقاش برجسته ۳۰ غزل عاشقانه‌ی سعدی را دکلمه کرده است و علی‌اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش نیز هر یک غزلی از سعدی را به همراه ارکستر خوانده‌اند.
 
وَشتَن اثری است سمفونیک با فرم سوئیت که در ترکیبی از مُدهای ایرانی خلق شده است. این اثر برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی و آواز نوشته شده و توسط نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان اجرا و ضبط شده است.

نوازندگانی چون حاج قربان سلیمانی ( دوتار)، پیمان ناصح پور ( دایره)، آزاده امیری ( تار)، مهیار طریحی (سنتور)، علیرضا دریایی (کمانچه)، بابک غسالی (عود)، حسین مرشدپور ( تنبک، زنگ)، محمد یاراحمدی ( تنبک، ضرب زورخانه)، علی جعفری پویان ( ویلن)، میثم مروستی ( ویلن)، سهراب برهمندی ( ویولا)، مجید اسماعیلی (ویلن‌سل) در این مجموعه همکاری داشتند.

پیمان سلطانی در مورد اثرش چنین می‌گوید: "وَشتَن" رقصی است که در آن، عاشق به پیشواز معشوق می‌رود. در "وَشتَن" عاشق از خراسان آغاز می‌کند به فارس و آذربایجان می‌رود و دوباره باز می‌گردد و سالک، طریق را به مطلوب نهایی می‌رساند و صورت معشوق را طواف می‌کند.

پیمان سلطانی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی در کرمان به دنیا آمد.  وی موسیقیدان، نوازنده و رهبر ارکستر ایرانی است. عمده شهرت او، به واسطه اجراهایی است که به عنوان رهبر ارکستر ملل ارکستر پرسپولیس داشته است و از شاخص‌ترین آنها، بازسازی و اجرای آهنگی قدیمی با شعر بیژن ترقی و صدای سالار عقیلی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما