شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۰
کد خبر: ۹۰۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
پروفسور مونس علی فرمنش نظریه پرداز IT و استاد برجسته دانشگاه‌های کشور طی حضور در فرهنگسرای فناوری اطلاعات در نشستی صمیمی با رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات به گفت‌وگو پرداخت.
فرهنگسرای فناوری اطلاعات پاتوق نام‌آوران IT می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  طی دیداری که روح اله عابدینی یگانه با پروفسور مونس علی فرمنش نظریه پرداز IT  و استاد برجسته دانشگاه‌های کشور داشت، به معرفی فعالیت‌های تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: هدف ما این است تا این مجموعه پاتوقی برای نخبگان و نام آوران حوزه IT باشد تا بتوانیم با ارتقا کیفی برنامه‌ها گامی بلندتر در جهت خدمت به شهروندان برداریم.

پروفسور مونس علی فرمنش نیز به شرح سوابق علمی و آموزشی خود پرداخت و گفت: من آمادگی دارم تا به صورت افتخاری در کارگاه‌های تخصصی فرهنگسرا شرکت کنم و از نزدیک به ارائه مشاوره به استادان بپردازم. 

وی سپس  ضمن بازدید از بخش‌های مختلف فرهنگسرا اعم از کارگاه‌های تخصصی، کتابخانه تخصصی، استودیو و ... به ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتقا کیفی سازی بخش‌ها و برنامه‌های فرهنگسرا پرداخت و قرار شد تا با به صورت دوره‌ای در فرهنگسرا حضور یابد.

پروفسور مونس علی فرمنش متولد سال ۱۳۱۲ و دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه جورج واشینگتن است. فرمنش مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراند و بعد از اینکه در سال ۱۳۳۹ به استخدام هیآت علمی دانشگاه افسری درآمد،  به عنوان نفر اول، برنده بورس تحصیلی شرکت بین المللی IBM آمریکا در دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر شد و این دوره را با موفقیت در دانشگاه ایالتی اورگون  گذراند.

او دوره‌ کاربرد رایانه در صنایع نظامی را در دانشگاه وست پوینت طی کرده و با بورس دولت ایران و تلاش پیگیر علمی خود موفق به اخذ دکترای علوم  کامپیوتر از دانشگاه جورج واشینگتن شد.

گذراندن دوره آموزش تخصصی در دانشگاه نظامی ارتش آمریکا در زمینه کاربرد کامپیوتر در مسائل و امور نظامی و دریافت بورس تحصیلی و دریافت مدال افتخار از این دانشگاه از دیگر سوابق علمی پروفسور فرمنش به شمار می‌رود. وی تا پایان خدمت رسمی به معاونت آموزشی و ریاست هیآت علمی دانشگاه افسری امام علی (ع) اشتغال داشت.

پروفسور فرمنش بیش از ۳۰ سال در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های مهم از جمله دانشگاه تهران، شریف، علم و صنعت، شهید بهشتی، امیرکبیر، خواجه نصیر و ... تدریس کرده است.

فرمنش دارای تالیفات و ترجمه‌های متعددی است که برخی از آنها به صورت کتاب درسی از طرف وزارت فرهنگ و آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، دانشکده افسری ( دانشگاه امام علی (ع))، جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر و ... منتشر شده است.

نظر شما