جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۰۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود:
فرهنگسرای اندیشه نهمین نشست اندیشه و قلم با بررسی رمان "ننامیدنی" اثر ساموئل بکت را برگزار می‌کند.
نهمین نشست «اندیشه و قلم» با حضور امیرعلی نجومیانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهمین نشست اندیشه نگاری ادبی این ماه به رمان «ننامیدنی» اثر ساموئل بکت با حضور دکتر امیر علی نجومیان اختصاص داده شده است.

ساموئل بارکْلی بِکت نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی بود که آثارش بی‌پروا، به شکل بنیادی کمینه‌گرا و بنابر بعضی تفسیرها در رابطه با وضعیت انسان‌ها عمیقاً بدبینانه‌اند و این حس بدبینی اغلب با قریحه طنزپردازی قوی و غالباً نیش‌دار وی تلطیف می‌گردد.

ساموئل بکت، را عموماً به دلیل چاپ نمایشنامه‌های «آخر بازی» و «در انتظار گودو» می‌شناسند اما بکت علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف ادبیات از جمله رمان و داستان‌نویسی نیز فعال بوده و آثاری در این زمینه دارد. رمان «ننامیدنی» یکی از این کتاب‌هاست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «از آنجا که باید برای خودم آغازی در نظر بگیرم، اگر می‌توانستم آن را به آغاز محل اقامتم مربوط کنم، کمکم می‌کرد. آیا جایی منتظر بودم تا این مکان آماده‌ی پذیرشم شود؟ یا منتظرم بود تا بیاییم و ساکنش شوم؟ از هر نظر که حساب کنی بهترین این فرضیه‌ها، از دیدگاه سودمندی، اولی است، و من هرازگاه فرصتی نصیبم می‌شود تا به آن اتکا کنم.»

این برنامه روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۰۵۵۱۳ تماس بگیرند.
نظر شما