پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۸
کد خبر: ۹۰۵۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
۱۲ عنوان برنامه به مناسبت شب یلدا در مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، ۱۲ عنوان برنامه در مراکز فرهنگی هنری تعدادی از مناطق تهران برگزار می‌شود.

منطقه ۴: برنامه «قامت شب» در مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه، برنامه «یلدای هنگام» در فرهنگسرای هنگام، برنامه «صد دانه یاقوت» در خانه فرهنگ صدف و برنامه «جشن خورشید» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. در این جشن‌ها برنامه‌های متنوعی مانند قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، فال حافظ، چیدن سفره یلدا و... اجرا خواهد شد.

منطقه ۵: برنامه «یلدای مهربانی» در خانه فرهنگ میثاق به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ و با هدف ایجاد فضای شادی و صمیمیت برگزار می‌شود.

منطقه ۸: این منطقه به مناسبت شب یلدا ویژه‌برنامه «یلدای ایرانی» را در خانه فرهنگ دی برگزار می‌کند. مسابقه بهترین تزیین سفره شب یلدا با حضور بانوان یکی از برنامه‌های «یلدای ایرانی» است.
 
منطقه ۱۳: «کودک و شب یلدا» عنوان برنامه‌ای است که در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود و به آشنا کردن کودکان با مفهوم سنت‌های کهن برای انتقال فرهنگ به نسل آینده می‌پردازد.

منطقه ۱۵: برنامه «یلدای رنگین» در خانه فرهنگ هاشم‌آباد برگزار خواهد شد و اجرای نمایش با موضوع شب یلدا ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این جشن است. 

منطقه ۲۲: کتابخانه پندار برای شب یلدا برنامه «ترمه‌های رنگی مادربزرگ» را تدارک دیده است و از کارشناسان قصه‌گویی بهره می‌برد.

منطقه ۲۱: «شب یلدای قرآنی» عنوان برنامه این منطقه است که در خانه فرهنگ وردآورد اجرا می‌شود.

منطقه ۲۰: «آیین شب یلدا» در مجتمع شهید رحیمی به منظور آشنایی کودکان با فلسفه شب یلدا برگزار می‌شود. 

منطقه ۲: فرهنگسرای ابن‌سینا به مناسبت شب یلدا مراسم «شب ایرانی یلدا» را با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با هویت و آداب و رسوم گذشته برگزار می‌کند.  
 

نظر شما