جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۹۰۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
بیست و هفتمین نمایشگاه عکس سید روح‌اله هاشمی با عنوان «آینه آفتاب» فردا چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور گشایش می‌یابد.
گشایش نمایشگاه عکس «سید روح‌اله هاشمی» در نگارخانه آفرینش نوربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ بیست و هفتمین نمایشگاه عکس سید روح‌اله هاشمی با عنوان «آینه آفتاب» از چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه در نگارخانه آفرینش نور دایر است و تا بیست و پنجم همین ماه ساعت ۹ تا ۱۸ به کار خود ادامه می‌دهد.
 
عموم شهروندان هنردوست در نمایشگاه «آینه آفتاب» می‌توانند به تماشای  تابلوهای عکاسی جاذبه‌های معنوی و تاریخی ایران بنشینند که متناظر با آیات قرآنی انتخاب شده‌اند.
 
سید روح‌اله هاشمی متولد سال ۱۳۵۸ تهران، طبیعت‌گرد، عکاس و کارمند است. وی عکاسی را به صورت جدی از سال ۱۳۹۰ همزمان با تحصیل در رشته مدیریت تحول در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کرده، دوست‌دار زیبایی‌ها و شگفتی‌های خلقت، هنر و معماری کشور است و به میهن خود عشق می‌ورزد.
 
هاشمی عکاسی را به صورت تجربی آغاز کرده و توفیق شاگردی در محضر هیچ یک از اساتید را نداشته است. در حال حاضر عضو انجمن عکاسان میراث‌فرهنگی کشور است و به عنوان کارشناس ارشد نظارت و ارزیاب امور هنری با پست ریاست اداره فوق برنامه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند.
 
وی معتقد است، به تصویر کشیدن زیبایی کشور در قاب عکس برای هموطنان، جزء مسوولیت‌های اجتماعی اوست و بدین وسیله، دین خود را نسبت به فرهنگ، تاریخ و هنر کشور ایفا می‌کند.
 
نمایشگاه پیش رو که ترکیبی از مضامین قرآنی، هنر تذهیب و تصاویری از زیبایی‌های میهن متناظر با آیات قرآن است، در واقع ارائه نوینی از تجلی مضامین قرآنی در ساحت هنر است که هنرمند در این خصوص چنین می‌اندیشد و بیان می‌کند: «هنر و قرآن یك جلوه از هستی‌اند. از یك سو قرآن كریم در بردارنده‌ی عصاره رموز آفرینش است و از سوی دیگر، هنر نیز در ماهیت خود جز آفرینش و تجلی بخشیدن به رموز هستی نیست و هنرمند واقعی در خلق هر اثر هنری جلوه‌ای از جلوه‌های پنهان آفرینش را عیان می‌سازد.»
 
در کارنامه هنری سید روح‌اله هاشمی برگزاری بیست و شش نمایشگاه انفرادی در سازمان، نهادها، و نگارخانه ها از سال ۹۳ تا کنون،‌انتشار قریب به ۴۰ کارت پستال و بسته فرهنگی هنری از سال ۹۳ تا کنون، همکاری با نشریات و مجلات ایرانشناسی و فرهنگی،‌چاپ کتاب عکس اشتراکی،‌دبیر کمیته‌های هنری جشنواره های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سال ۸۷ تا ۹۲ و داور جشنواره ها و مسابقات عکاسی طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ به چشم می‌خورد.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع ستاری، جنب شهر کتاب نور مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.
نظر شما