جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۳
کد خبر: ۹۰۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نقش مردم در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، گفت: حضور مردم در جشنواره‌ها می‌تواند اطلاعات جامعی از اهمیت موضوعات فرهنگی در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهردداری تهران، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه موضوعات مهم عمرانی، ترافیکی و فرهنگی در کلان‌شهری مثل تهران نیاز به مدیریت یکپارچه دارد، اظهار کرد: شهرداری ۲هزار میلیارد تومان بودجه برای امورفرهنگی اختصاص داده است که هر چند در کنار وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات فرهنگی خوبی هم انجام داده، اما به دلیل عدم یکپارچگی مدیریت، تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان درباره ارتقای فضای فرهنگی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که در فرهنگ جامعه نقش دارند، باید با مدیریت یکپارچه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کنند تا در یک برنامه زمان‌بندی‌شده به اهداف مطرح‌شده دست یابند.

این عضو شورای شهر با تأکید بر این‌که مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی امروز نظیر اعتیاد، کارتن‌خوابی و حجاب تنها با مدیریت یکپارچه عملی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد هر یک در جای خود در اقدامات فرهنگی فعالیت خوبی داشتند، اما عدم تمرکز در اجرای برنامه‌ها باعث می‌شود که این پازل به‌صورت هدفمند تکمیل نشود و به نتیجه مطلوب نرسیم. اعضای شورای شهر می‌توانند نقش هماهنگ‌کننده برای مدیریت یکپارچه فرهنگی داشته باشند.

قناعتی درباره مشارکت شورای اسلامی شهر تهران با سایر بخش‌های مؤثر در فرهنگ پایتخت، تصریح کرد: اعضای شورای شهر می‌توانند نقش هماهنگ‌کننده و ایجاد بستر برای مدیریت یکپارچه فرهنگی داشته باشند  که البته در این زمینه جلسات مختلفی با رئیس‌جمهور برگزار شده است، ولی هرچقدر برای برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس درخواست کردیم تا یک قانونی فرادستی در این زمینه داشته باشیم به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

وی با اشاره به محصولات فرهنگی شهرداری تهران در سال‌های اخیر گفت: شهرداری تهران اقدامات فرهنگی هنری زیادی انجام داده و طرح‌ها و پیشنهادات مختلفی را عملی کرده است که با وجود تاثیرگذاری که داشته است اما نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر برای بهره وری بیشتر نیز احساس می‌شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به نقش تاثیرگذار حضور مردم در جشنواره‌های فرهنگی از جمله نخستین جشنواره محصولات فرهنگی با نام "فیروزه"، گفت: هرچقدر به این سمت برویم و از نقطه نظرات مردم در تصمیم‌گیری ها استفاده کنیم، برنامه‌ها مؤثرتر اجرا می‌شود، به‌هرحال چون جامعه هدف ما بافرهنگ ارتباط بیشتری دارند، قاعدتا اطلاعات جامع‌تری به ما ارائه می‌دهند و در نهایت در جریان موضوعاتی که از درجه اهمیت بالاتری برخوردارهستند، قرار می‌گیریم.
مطالب مرتبط
نظر شما