شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۵
کد خبر: ۹۰۸۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
با حضور ارزیابان در سازمان فرهنگی هنری
نشست ارزیابی چهارمین جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه با حضور ارزیابان این همایش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست ارزیابی چهارمین دوره جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه چهارشنبه ۲۲ دی ماه با حضور محمد خیاطیان معاون مالی و اداری سازمان،  محمد جعفری مدیر منابع انسانی، دکتر خدمتگزار ارزیاب ارشد و دیگر ارزیابان برگزار شد.

در این جلسه دکتر خدمتگزاری به عنوان ارزیاب ارشد ضمن معرفی اعضای تیم به تشریح چگونگی ارزیابی طی یک روز استقرار در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت.
 
وی با تاکید بر اینکه تیم ارزیاب به دنبال ممیزی نیست و محور فعالیت آن بر یادگیری است، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در یک فضای تعاملی و دو جانبه که منجر به ارزش افزایی و یادگیری شود با دید مثبت و اعتمادسازی ضمن بررسی اظهارنامه ابهام‌ها را برطرف کنیم.
 
او با بیان اینکه مدل تعالی آموزش و توسعه از سه بخش توانمندسازها، فرایندها و نتایج تشکیل شده گفت: در بخش توانمندسازها: رهبری آموزش و توسعه ، استراتژی آموزش و فرهنگ یادگیری و توسعه در بخش فرایندها: نیازسنجی آموزشی، طراحی و برنامه ریزی آموزشی، مدیریت اجرایی، و ارزشیابی آموزشی و در بخش نتایج: نتایج عملکردی آموزش و نتایج کلید و نیز امتیازهای هر یک از معیارها و زیر معیارهای مدل تعالی آموزش و توسعه بر حسب اهمیت و اوزان نشان داده شده است. 
 
ارزیاب ارشد با اشاره به اینکه بیشترین ارزش فرایند ارزیابی در حین ارزیابی است گفت: هدف از ارزیابی استفاده از فرصت ها برای بهبود  شرایط کاری در جهت پیشبرد اهداف سازمان است. در آموزش سازمان، فرهنگ مشارکت در سایر مدیران سازمان ها نیز باید تسری پیدا کند و فرصت های متعدد با نیازهای آموزشی همراه شود تا بتوان به موفقیت های آموزشی دست پیدا کرد.
او در ادامه گفت: ماموریت ها و سیاست های سازمان باید مشخص باشد و بر اساس اهداف تعیین شده ارزیابی شود تا فرهنگ یادگیری و آموزش با توجه به این اهداف تقویت شود.
 
محمد خیاطیان معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری در ادامه از جمله اهداف این سازمان برای شرکت در چهارمین دوره جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه ر ا ارتقاء جایگاه و عملکرد مدیریت های آموزش و ایجاد انگیزه دانست و گفت: اولین انگیزه سازمان افزایش سطح کیفی و تعالی آموزش منابع انسانی است. از سوی دیگر سازمان را با جدید‌ترین دستاورد‌ها در حوزه آموزش منابع انسانی آشنا می‌کند. 
 
معاون مالی و اداری سازمان با اشاره به اثر بخشی آموزش در سازمان گفت: تلاش داریم پیوندی با آموزش سازمان و سایر بخش ها و سازمان ها ایجاد کنیم تا وضعیت موجود آموزش منابع انسانی سازمان منعکس شود و موفقیت سازمان در عرصه ملی معرفی شود.
خیاطیان با تاکید بر اینکه آموزش سازمان فرهنگی هنری صرفا با هدف آموزش انجام نمی شود گفت: آموزش در سازمان فرهنگی هنری با هدف ایجاد انگیزه با نگاه و رویکرد معیشتی به کارکنان نیز انجام می شود تا همکارانی که در سازمان آموزش می بینند بتوانند اثر این آموزش را در حقوق و مزایای خود ببینند.
 
وی ادامه داد: این موجب ایجاد انگیزه ، رقابت و همراهی ییشتر در بین کارکنان سازمان می شود و همکارانی که با سیاست های سازمان همسو و همراه باشند از امتیازات بیشتری برخوردار می شوند که در حوزه های مختلف هم از حیث حقوق و دستمزد و هم از حیث شناسایی نخبگان بهره مند خواهند شد.
 
او در ادامه اظهار کرد: امید داریم آموزش در سازمان منجر به افزایش توانمندی و ایجاد انگیزه در همکاران بشود و بتوانیم از نخبگان سازمانی در امور آموزش ضمن خدمت کارکنان به عنوان مدرس و مربی بهره برداری کنیم. البته ضرورت این موضوع در افزایش سرانه آموزش کارکنان، ایجاد انگیزه، استفاده بهینه از منابع سازمان و صرفه‌جویی در منابع مالی است.

معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: در این دوره ضمن مطالعه معیار‌ها و شاخص‌های تعالی،تلاش شده کمبودهای موجود در نظام آموزش کارکنان سازمان فرهنگی هنری استخراج شود و در راستای تعالی هر چه بیشتر نظام آموزش و توسعه منابع انسانی با هدف توانمندسازی سرمایه انسانی حرکت کنیم.

محمد خیاطیان در پایان یادآور شد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در بین ۳۸ سازمان شرکت کننده در سومین همایش ملی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی، رتبه سوم را کسب کرد.

نظر شما