شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۱۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
همسر شهید مدافع حرم قاضی خانی در برنامه «نغمه عشاق» فرهنگسرای گلستان:
ویژه‌برنامه «نغمه عشاق»، آیین پاسداشت و تکریم خانواده شهدا که هر هفته با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال ایثارگری و رشادت حماسه‌آفرینان دفاع مقدس در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود، این هفته میزبان خانواده شهدای مدافع حرم بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجشنبه هر هفته برنامه نغمه عشاق با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت، محمدباقر ربیعی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. در مراسم این هفته که با حضور شهروندان و خانواده معظم شهدا برگزار شد، فاطمه قاضی خانی، همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی و محمدمتین، نهال و محمدیاسین فرزندان شهید به همراه خانواده سایر شهدا حضور داشتند.

در این مراسم همسر شهید با اشاره به خصلت‌های رفتاری این شهید گفت: این روزها همه ما عزادار شهدای آتش‌نشان هستیم و من به عنوان یک همسر شهید به همسران، مادران، خواهران و دختران این شهدا تبریک و تسلیت می‌گویم.
 
فاطمه قاضی خانی افزود: من و همه همسرانی که شوهرانمان شهید شده است باید این موهبت بزرگ را قدر بدانیم و باید به هم به خاطر این برگزیده شدن تبریک بگوییم، چون زمانه و عصری شده است که به قول حضرت آقا شهید شدن درّ کمیابی است که نصیب هر کس نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهدا و همسرانشان حتی از قدم‌های اول تشکیل زندگی مشترکشان دنبال منفعت مادی و دنیوی نبودند، اظهار کرد: ما با پنج سکه مهریه زندگی‌مان را آغاز کردیم و از همان روز اول نگاه مادی نداشتیم. حالا وقتی می‌شنویم که می‌گویند فلان شهید پول گرفته اولین سوالی که در ذهنمان نقش می‌بندد این است که مگر می‌شود بودن کنار همسر، لذت داشتن سه فرزند و زندگی در یک بهشت کوچک را با پول فروخت؟ نه، همه اینها تنها در ازای عشق فرازمینی و الهی نادیده گرفته می‌شود و دقیقاً به همین خاطر است که ما امروز از همسرمان تنها یک پلاک داریم اما زیر سایه عظمت اسمش زندگی می‌کنیم.

فاطمه قاضی خانی با تاکید بر اینکه بسیاری از خصلت‌های رفتاری میان شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنگ سوریه و عراق مشترک است، تصریح کرد: انسان‌های مشابه فدای اعتقادات مشابه شدند. اگر سال‌های جنگ رزمنده‌ها برای دفاع از دین، انقلاب و وطن رفتند امروز شهدای ما با همین آرمان‌ها و برای دفاع از حرم آل الله و اهل بیت علیهم اسلام راهی جبهه دفاع سوریه و عراق شده‌اند.

در مراسم این هفته ضمن قرائت فرازهایی از وصایای شهدا، با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های معظم شهیدان مهدی قاضی خانی، محمدرضا علی گلیان و حسن ایرانشاهی تجلیل شد.

«نغمه عشاق» هر هفته از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما