جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۸
کد خبر: ۹۱۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
آیین اختتامیه کارگاه‌های تخصصی «مشاوره خانواده درمانی اسلامی» پنجشنبه ۷ بهمن با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مشاوران و مربیان مناطق ۲۲ گانه تهران در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با تاسیس و راه اندازی خانه‌های مشاوره در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، کارگاه‌های آموزشی خانواده درمانی اسلامی ویژه مشاوران و مربیان مناطق با حضور کارشناس ندا دیلمی و رییس مرکز مطالعات در پنج فرهنگسرا برگزار شد.
 
رویا فتحی رییس مرکز آموزش در این خصوص  گفت: کارگاه‌های خانواده درمانی اسلامی در پنج فرهنگسرای بهاران، ملل، اندیشه، فردوس و اخلاق برگزار شد.  هدف از تشکیل این کارگاه ها ارائه یک الگوی اسلامی است که مشاوران در چهارچوب آن بتوانند در تحکیم و تعالی بخشی خانواده اقدام کنند.
  
در ادامه جلسه حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: کارگاه‌های خانواده درمانی موضوعی است که در سازمان فرهنگی هنری پیگیری می‌شود زیرا در شهر تهران با ۹ میلیون شهروند و آسیب‌های زندگی شهر نشینی و جریان‌های مختلفی که با موضوع خانواده وجود دارد همگی دست به دست هم داده تا جریان و حرکت خانواده‌ها را ناسالم کند و تحکیم و تعالی خانواده را مسموم کند. در نتیجه رسالت سازمان فرهنگی هنری توانمندسازی و آگاهی بخشی مشاوران در حوزه خانواده درمانی اسلامی و تربیت معنوی است.
 
وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در دانشگاه بیرجند درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی بیان کردند، طرح های خانه های مشاور در مسیر حل مشکلات خانواده و زیرساخت های آن بنا خواهد شد تا منویات ایشان را در حوزه تربیت خانواده با سبک زندگی ایرانی اسلامی عملی کند.

ناصری‌پور بیان کرد: در همین راستا سازمان فرهنگی هنری «خانه های مشاوره» را در مناطق راه‌اندازی و با برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه خانواده درمانی اسلامی شروع به آموزش مشاوران در این حوزه کرده است.

حجت الاسلام ناصری پور در پایان گفت: مشاوران باید در توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی خود در حوزه دین اسلام و تربیت خانواده اسلامی کوشا باشند و با محتواهای آن آشنا شوند تا بتوانند در تحکیم بنیان خانواده اسلامی قدم های موفقی بردارند.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر فرهنگ خانواده ایرانی اسلامی و رعایت امر مشورت در تمام امور بر دو موضوع آموزش و مشورت اشاره کرد؛ تمام مخلوقات از بدو تولد به طور غریزی همه چیز را آموخته‌اند ولی انسان باید آموزش ببیند و آموزش وی اکتسابی است و این امر او را از دیگر مخلوقات جدا کرده و اشرف مخلوقات نام گرفته است. 

وی افزود: مشاوران بعد از آموزش‌های اولیه باید بتوانند به فردی که راه رفتن را آموزش دیده‌است مسیر درست راه رفتن را نشان دهند. در جامعه کنونی ما، خانواده‌هایی دیده می‌شود که زندگی را با امید همسر و همراز بودن آغاز می‌کنند اما از مسیر خارج می‌شوند و به جای مهرورزی به اجرای مهریه می‌پردازند. در این زمان است که مشاوران باید بتوانند آنها را به مسیر درست هدایت کنند. مسیری که بر مبنای اصول الهی و آیین اسلامی یعنی همان مهرورزی و محبت است.

عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ در خصوص ساماندهی و بهبودی خانه های مشاوره به تفاهم نامه و توافق‌نامه همکاری با نظام مشاوره کشور خبر داد که بر این اساس مشاوران و خانه‌های مشاوره در مناطق رتبه بندی می‌شوند.

وی در خصوص ساماندهی خانه های مشاوره در شهر تهران گفت: توانمندسازی خانه های مشاوره به قوت خود انجام و در هر منطقه مراکز تکمیلی نیز در حوزه خانواده درمانی اسلامی تاسیس خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: باید در کنار مجهز کردن خانه‌های مشاوره به فکر سلامت روان مشاوران نیز باشیم و دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه های تخصصی در حوزه های مختلف را برای مشاوران برگزار کنیم و خانه‌های مشاوره را مانند دیگر ساختارهای سازمان فرهنگی هنری، ساختارمدار کنیم.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ تماس بگیرند یا به نشانی خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم واحد امور مربیان مراجعه کنند.
نظر شما