جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۱۱۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
پس از حادثه پلاسکو اهالی محله امامزاده یحیی با حضور در خانه فرهنگ این محله برای قدردانی و کاستن خطر برای آتش نشانان دور هم جمع شدند و عهد‌نامه‌ای را امضا کردند.
«پیمان نامه من به آتش نشانان شهرم»در خانه فرهنگ امامزاده یحییبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پس از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اهالی محله امامزاده یحیی همسو با دیگر مردم شهر با حضور در خانه فرهنگ این محله برای  قدردانی و کاستن خطر برای اتش نشانان دور هم جمع شدند وعهد نامه ای را امضا کردند.

در پی این حادثه آحاد مردم تلاش می‌کنند به نوعی با آتش‌نشان ها همدردی کنند و بیش از پیش با وظایف خود اشنا و همیاری نسبت به آتش نشانان را سرلوحه وظایف شهروندی خویش قرار دهند به گونه ای که حتی کودکان و نوجوانان نیز تحت تاثیر همین همدردی ها قرار گرفته اند.

در «پیمان نامه من به آتش نشانان شهرم» برخی از شهروندان و نوجوانان چنین نوشته‌اند؛ من عهد می‌کنم که دیگر ایمنی را رعایت کنم و همیشه به دیگران آموزش و یاداوری کنم.
 
من پیمان می‌بندم همیشه جان فشانی‌های آتش‌نشان شهرم را فراموش نکنم و برای آمرزش شهدای پلاسکو همیشه دعا می‌کنم.
قول می‌دهم در مراسم چهارشنبه سوری آخر سال از ترقه و مواد منفجره استفاده نکنم.
 من مهندس عمران هستم قول میدهم در طراحی ساختمانها نهایت ایمنی را رعایت کنم
من از پدرم می خواهم که همیشه راه را برای اتش نشانان عزیز باز کند.
 من هر پنجشنبه برای شهدای آتش نشان قاتحه می فرستم.
من هیچ گاه  به گاز دست نمی زنم تا مبادا اتش سوزی شود و جان اتش نشانان شهرم به خطر بیفتد.
من چون کارگر چاه کن هستم قول می دهم با احتیاط کارکنم تا باعث حادثه نشوم.
در چهارشنبه سوری اتش روشن نمی کنم.
به پدرم می گویم تا از پول های قلکم کپسول اتش نشانی بخرد تا اگر اتش سوزی شد خودمان خاموش کنیم تا زحمت با اتش نشانها ندهیم.
من دانشجوی رشته انیمیشن هستم قول می دهم یک اثر فرهنگی درباره اتش نشان‌ها تولید کنم.
این پیمان نامه تا مراسم هفتم شهدای آتش نشان در محل خانه فرهنگ امامزاده یحیی به نشانی خيابان ری، كوچه آبشار غربی، كوچه شهيد هداوند،در اختیار هم پیمانان است.

نظر شما