جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۸
کد خبر: ۹۱۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
سردار طلایی در محفل معنوی دوشنبه‌های قرآنی منطقه ۵:
مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران با حضور در محفل معنوی دوشنبه‌های قرآنی منطقه ۵ با ابراز تأسف نسبت به از بین رفتن کارکرد مساجد گفت: مساجد باید دوباره کارکردهای خود را بازیابند.
کارکرد مساجد باید احیا شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محفل معنوی دوشنبه‌های قرآنی منطقه ۵ شامگاه روز گذشته (دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه) به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان فاجعه پلاسکو با حضور مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران، آتش‌نشانان پرتلاش ایستگاه ۹۸ اکباتان و ۳۴ آزادی در مسجد الله اکباتان برگزار شد.
 
این محفل معنوی با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط استاد مجتبی خانی‌پور آغاز شد و سپس مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان فاجعه پلاسکو را گرامیداشت و از مجاهدان ایثارگر این حادثه قدردانی کرد.
 
وی در ادامه با تاکید به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساجد، پایگاه حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی و جنگ به شمار می‌رفتند؛ طراحی و برنامه‌ریزی  فعالیت‌های انقلابی در مساجد صورت می‌گرفت و تمام پیروزی‌های ما در صحنه‌های انقلاب با محوریت مساجد بوده است.
 
طلایی با اشاره به از بین رفتن کارکرد مساجد بر احیای آن‌ها تاکید کرد و گفت: مساجد باید محل شناسایی و تأمین نیازمندان محل و مکانی برای ریش‌سفیدی و حل اختلافات مردم و سازماندهی ازدواج و کار برای جوانان باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران، خانه، مسجد و مدرسه را سه رکن مهم جامعه معرفی کرد و گفت: اگر این سه رکن با هم ارتباط و پیوند مستحکمی داشته باشند تمامی مشکلات جامعه حل خواهد شد.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: هرگز کسی تصور نکند خون شهیدان پایمال شده است، امنیت امروز ما در کنار کشورهای نا امن همسایه و حتی اروپا ثمره خون شهدای ما است.
 
در پایان این محفل معنوی شماری از آتش‌نشانان پرتلاش ایستگاه ۹۸ اکباتان و ۳۴ آزادی با اهدای هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.
 
سلسله محافل معنوی دوشنبه‌های قرآنی، دوشنبه‌های هر هفته به منظور اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و انس گرفتن شهروندان با کلام نورانی پروردگار با مشارکت سرای محله بیمه، شورایاری محله بیمه، بسیج مسجد الله و هیات امناء مسجد الله برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات از برنامه‌های فرهنگسرای فردوس می‌توانند به این مرکز واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما