جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۹۱۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد
اختتامیه فهرست نویسی کتب کتابخانه‌های مستقل الحاقی همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری دوشنبه ۱۸ بهمن برگزار شد.
اختتامیه فهرست نویسی کتب کتابخانه‌های مستقل الحاقیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه فهرست‌نویسی کتاب‌های کتابخانه‌های مستقل الحاقی دوشنبه ۱۸ بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور محمود صلاحی و حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، رییس و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
 
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در این مراسم با تاکید بر امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی از زحمات مدیریت کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در اجرای جهادی سازماندهی کتابخانه‌های الحاقی تشکر و قدردانی کرد. 
 
محمود صلاحی در ادامه مراسم پس از انجام مراحل ورود اطلاعات آخرین کتاب باقی مانده از مجموعه کتاب‌های کتابخانه‌های مستقل الحاقی، ضمن قدردانی از زحمات مدیریت و بخش فهرست‌نویسی گفت: انقلاب اسلامی ایران بستری مناسب برای تالیف و نشر کتاب به‌وجود آورد و ما باید در بالا بردن تیراژ چاپ کتاب‌ها تمام تلاش خود را به‌کار ببریم.
 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری هزینه‌های توسعه و تامین منابع  کتابخانه‌ها را تامین خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را به خارج از کتابخانه و در تمامی مکان‌ها گسترش دهیم.

به منظور سهولت و یکدستی کار و نیز صرفه جویی در زمان و هزینه، خدمات فنی کتابخانه‌ها به صورت متمرکز و توسط گروهی از متخصصان کتابداری در مرکز فهرست‌نویسی سازمان فرهنگی‌هنری انجام می‌شود. 

این مرکز در مهرماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به طور رسمی در فرهنگسرای سرو آغاز کرد و در حال حاضر  با ۶ نفر نیروی متخصص، در مرکز مطالعات فرهنگی سازمان مشغول ارائه خدمات به کتابخانه های سازمان و کتابخانه‌های تفاهم‌نامه‌ای و ... است. 

از ابتدای تاسیس مرکز فهرست‌نویسی متمرکز تاکنون تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۲۱ نسخه کتاب فهرست‌نویسی، ثبت و تحویل کتابخانه‌ها شده است. در سال ۱۳۹۵ نیز تعداد ۵۴ هزار و ۵۴۱ نسخه در این مرکز، فهرست‌نویسی شده است که ۴۸ هزار و ۸۱ نسخه از این تعداد مربوط به کتابخانه‌های مستقل الحاقی است.

همچنین در مجموع بیش از سه میلیون کتاب در کتابخانه‌های سازمان فهرست‌نویسی آماده‌سازی شده است که از طریق نرم افزار پیام مشرق و به صورت یکپارچه و بدون نیاز به حضور در کتابخانه از طریق سایت www.tlib.ir  قابل جستجو و از طریق دبیرخانه پیک کتاب با شماره تماس  ۳۳۳۰۳۸۴۳  قابل تحویل به شهروندان محترم است. 

مطالب مرتبط
نظر شما