جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۴
کد خبر: ۹۱۴۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کانون ادبی کتابخانه قائم (عج) برگزار می‌کند
ویژه برنامه ادبستان حماسه این هفته در کتابخانه قائم ﴿عج﴾ به نمایش و نقد و بررسی فیلم «دلبری» بر اساس کتاب «اینک شوکران ۱ - منوچهر به روایت همسر شهید» اختصاص دارد.
نقد و بررسی دلبری در ادبستان حماسهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه ادبستان حماسه  با نگرش نسل‌های انقلاب اسلامی به دفاع مقدس و با هدف تأمین برنامه‌های مفید برای علاقه‌مندان با حضور اعضای کانون ادبی منطقه برگزار می‌شود.

در برنامه پنج‌شنبه این هفته فیلم «دلبری» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و بازی هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی و عباس غزالی برای مخاطبان به نمایش در می‌آید و سپس آمنه تفرشی منتقد و نویسنده رادیو جوان به تفسیر تحلیل فیلم می‌پردازد و مخاطبان نیز مشارکت می‌کنند.

کتاب «اینک شوکران ۱» پیش‌ از این با حضور همسر شهید منوچهر مدق در کانون ادبی کتابخانه قائم (عج) نقد و بررسی شده و فیلم دلبری نیز بر اساس قصه این کتاب تهیه و تولید شده است.

یکی از دغدغه‌های شهید منوچهر مدق علاقه بسیار او به همسر و فرزندانش بود و خطاب به همسرش می‌گفت تنها علاقه و دلبستگی من به این دنیا، شما هستی. او می‌خواست همسرش از این دلبستگی دست بردارد و اجازه پرواز به او بدهد.

پس از پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ تحمیلی منوچهر مدق برای کسب درجه و رتبه نظامی هیچ یک از مدارک جانبازی و سابقه جبهه خود را ارائه نکرد و زندگی او از بابت معیشت به سختی می‌گذشت.

با گذشت چندین سال بدن او که مملو از ترکش‌ها و جراحات زمان جنگ بود ناراحتی‌های فراوانی برای او به وجود آورد و پس از تحمل سختی‌های فراوان، سرانجام در سال ۱۳۷۹ به شهادت رسید.

این برنامه روز پنج‌شنبه  ۲۸ بهمن ساعت ۱۴ در کتابخانه قائم(عج) به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان حیدری شمالی. جنب مجتمع قضایی یافت‌آباد، داخل پارک قائم(عج) میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما