پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۱۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
نمایشگاه «استقبال از بهار» در آستانه فصل بهار و عید نوروز با اجرای برنامه‌های محلی و سنتی و ارائه صنایع دستی و محصولات استان های های مختلف از ۱۵ تا ۲۹ اسفند در فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی تقی‌نژاد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران، گفت: در این نمایشگاه اقوامی همچون بختیاری، کرد و لر حضور دارند و با برپایی سه تخته سیاه چادر شیوه زندگی مردمان عشایر را به نمایش می‌گذارند. بازدیدکنندگان در این سیاه چادرها می‌توانند از زنان و مردان ایلات مختلف که به پخت نان و انواع غذاهای محلی مشغول هستند دیدن کنند.
 
رییس فرهنگسرای بهاران با اشاره به برپایی ۴۰ غرفه برای ارائه آثار و صنایع مختلف استان‌ها اضافه کرد: در این غرفه‌ها سوغات شهرهای مختلف نیز عرضه می شود. همچنین هنرمندان اقوام کشور در این نمایشگاه به اجرای برنامه های هنری می پردازند.
 
وی افزود: نمایشگاه «استقبال از بهار» با هدف معرفی هر چه بهتر اقوام ایرانی و محصولات و تولیدات آنها به شهروندان و نیز تهیه مایحتاج عید نوروز در محوطه فرهنگسرا برپا می‌شود و از محصولاتی که در این غرفه‌ها ارائه می‌شود می‌توان به انواع صنایع دستی استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، کرمانشاه، گیلان و ... از قبیل خاتم، قلم زنی، گلیم، گبه، معرق، ترمه دوزی و تپه اشاره کرد.
  
در پایان تقی‌نژاد ابراز امیدواری کرد برپایی چنین نمایشگاه هایی بتواند گام مثبتی در تامین وسایل و آشنایی با تاریخچه و تولیدات استان ها و اقوام مختلف ایران اسلامی داشته باشد.

مطالب مرتبط
نظر شما