جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۲۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
اولین نشست از سلسله نشست های ادبی «کانون قلم» با تجلیل ازکریم رجب زاده شاعر کتاب برگزیده سال 1388 با عنوان «صف عاشقان تمامی ندارد»، پنج شنبه 24 فروردین ساعت 16 در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست که با حضور جمعی از شاعران برگزار می شود، از کریم  رجب زاده  به پاس سال ها تلاش در عرصه شعر و ادب تجلیل می شود.
 
کریم رجب زاده شاعر معاصر متولد ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای لاهیجان است. او دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در لاهیجان و لنگرود گذراند. رویکرد وی به شعر به زمان تحصیل او بازمی گردد. خیلی‌ها او را با مجموعه «قرارمان پای همین شعر» می شناسند. کتابی که انتشارش در سال ۷۶ فصل تازه ای از تجربه‌های شاعری خلاق را به نمایش گذاشت.
 
او در قالب‌های شعری مختلف اعم از کلاسیک مثل غزل، رباعی،دوبیتی، مثنوی و نیمایی و سپید شعر سروده است. از این شاعر تاکنون آثاری همچون «راز غریب ارغوان»، «صف عاشقان تمامی ندارد» و «اردیبهشت و این همه‌ برف»  و چند کتاب دیگر منتشر شده است. کتاب «صف عاشقان تمامی ندارد» سروده کریم رجب زاده در سال ۱۳۸۸، از برگزیدگان جایزه کتاب فصل تابستان ۸۷ در بخش شعر بوده است.
 
رجب زاده هم اکنون نیز در قلمرو ادب فعال است و همواره پشتیبان و مشوق شاعران جوان در جلسات کانون‌های ادبی است.
علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان های کارگر و جمهوری مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.
نظر شما