چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۹۲۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
فیلم سینمایی «مردی به نام اوه» به کارگردانی هانس هولم یکشنبه ۲۷ فروردین در چهارصد و بیست و پنجمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگ‌سرای ارسباران به نمایش درآمده و نقد می‌شود.
نمایش و نقد «مردی به نام اوه» در باشگاه فیلم تهرانبه گزارش رسانه خبری سارمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «مردی به نام اوه» یک درام سوئدی است. هانس هولم نویسنده و کارگردان این فیلم، فیلمنامه‌اش را بر اساس کتابی به همین نام در سال ۲۰۱۲ و به تألیف فردریک بکمن نوشته است.

این فیلم نامزد شش جایزه در پنجاه و یکمین جوایز گلدبگ شد و به عنوان فیلم منتخب سوئد برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد و یکی از رقبای «فروشنده» اصغر فرهادی بود.

داستان این فیلم آشنایی اتفاقی خانواده‌ای ایرانی در سوئد با یک مرد سوئدی بد اخلاق است. اوه رولف لاسگارد پیرمردِ عبوس و ترش‌روی ۵۹ ساله محله است که به همسایه‌ها و دیگران روی خوش نشان نمی‌دهد و در فکر خودکشی است. در یکی از همان روزهای معمولی، خانواد ایرانی به خانه روبه‌رویی نقل مکان می‌کنند. مدتی بعد، تصادف سرنوشت‌سازِ آن‌ها با صندوق پستیِ اوه، مقدمه‌ای می‌شود به دوستیِ غیرمنتظره پروانه با اوه. زندگی تکراریِ اوه با آمدن آن‌ها تغییر بزرگی کرده و آن پیرمرد سالخورده را به چالش می‌کشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز  یکشنبه ۲۷ فروردین ساعت ۱۸  به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱ تماس بگیرند.
نظر شما