سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۲۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
این روزها چهار نمایش «سایه تو سایه» به نویسندگی و کارگردانی «داود فتحعلی بیگی»، «جادوگر کوچولو» به نویسندگی «هادی حسنعلی» و کارگردانی «فریبا دلیری»، «خونه قمر خانم» به نویسندگی و کارگردانی «شهناز روستایی» و «من و در لجباز» به نویسندگی و کارگردانی «محمد تیموری» در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش «سایه به سایه» داستان پدری را روایت می‌کند که دختر و همسرش محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. در این میان قرار است برای دختر خواستگاری بیاید اما پدر از قبل داماد را انتخاب کرده و تمام قرارها را با پدر داماد گذاشته است. از قضا پدر داماد هم همین کار را کرده است. در این میان دختر و پسر تصمیم می‌گیرند قبل از ازدواج همدیگر را ببینند.

در این نمایش بازیگرانی چون داود داداشی، غلام بابوته، منیژه داوری، ساسان مهرپویان، مهدی صفاری‌نژاد، سپیده معصومی، محسن عسگری‌زاده، محمد رخشنده‌پی ایفای نقش می‌کنند.

 این نمایش از ساعت ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد نصیریان روی صحنه می‌رود. 

نمایش «جادوگر کوچولو» بر اساس برداشتی آزاد از قصه «جادوگر کوچولو» اثر اوتفرید پرویسلر با ترجمه سپیده خلیلی نوشته شده است و داستان از جایی شروع می‌شود که بچه جادوگری تصمیمی می‌گیرد وارد جشن جادوگری بشود ولی به علت اینکه هنوز بچه است و نمی‌تواند خوب جادو کند اجازه ورود به جشن را ندارد.

در این اثر بازیگرانی چون آرش صادقیان حقیقی، هادی حسنعلی، شیرین کاشفی، آرین ناصری مهر، احسان سامانی منش، علی محمدی، لیلی قربانعلی، آوا ناصری مهر ایفای نقش می‌کنند.

 نمایش «جادوگر کوچولو» در تماشاخانه استاد رشیدی و در ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.

نمایش «خونه قمر خانم» به نویسندگی و کارگردانی «شهناز روستایی» از ۵ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه استاد کشاورزِ پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود. این نمایش صرفاً پذیرای بانوان خواهد بود.

در خلاصه داستان نمایش «خونه قمر خانم» آمده است: زیور زنی بیوه است که همراه دخترش در یک خانه شلوغ زندگی می‌کند و دچار مشکلاتی می‌شود.

در این نمایش مرجان صادقی، سارا عباسپور، شراره یوسفی، اکرم جلیلوند، مریم محسنی، مطهره کومنی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «خونه قمر خانم» از ۵ اردیبهشت ماه در تماشاخانه استاد کشاورزِ پردیس تئاتر تهران و در ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود.

«من و در لجباز» کاری از گروه هنری هفت آسمان به نویسندگی و کارگردانی محمد تیموری و با بازی محمد تیموری، پرویز حاجی زاده،‌ بهروز مهرعلیان،‌ محمدرضا ابراهیم پور، حمیدرضا بنده مرادی، حسن علیزاده، حسین صفا و فرزاد سلیمانی از ۵ اردیبهشت ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: او چهل ساله شده اما هنوز تمام کارهایش را پدر و مادرش انجام میدهند تا اینکه در میان اتفاق های شاد و با مزه ای که قرار می گیرد به دنبال من بودن خود می گردد و...


علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند به پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی، خروجی شهید محلاتی، خروجی شهید محلاتی شرق خلبان شهید شاه آبادی، بعد از میدان مالک اشتر، جنب فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما