جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۹۲۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
«گروه تنبور نوازان واله» به سرپرستی حیدر کاکى ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ در فرهنگ‌سرای ارسباران به اجرای کنسرت می‌پردازند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کنسرت در دو بخش با همراهی مریم شهبازى (هم خوان)، مریم صمدى، عباس منصورى، على اصغر منصورى‌نیا، زهره کرمى، فاطمه کارآمد، صادق میرزایى، پروا کارخانه، هنگامه امامى پرى، فاطمه غلامى(تنبور)، هادى نجفى ( تارباس)،کیوان شاه طاهرى ( دف)، همایون کاکى ( کمانچه و تنبک)  برگزار می شود.
 
بخش اول این برنامه به «دو نوازی تنبور و تمبک» حیدرکاکی و فرزندش همایون کاکی، بخش دوم به اجرای «گروه تنبور نوازان واله» اختصاص دارد.  
 
همچنین قطعاتی که در بخش دونوازی در فضای مقام های «ساروخانی»، «خانه میری»، «سحری» و با اشاره هایی به «قطار» و در نهایت قطعاتی درمقام «شاخوشینی» و اشتراکات آن با «چهارگاه» اجرا می شود. این بخش بر اساس بداهه پردازی در "ته رز"های کهن تنبور و با بهره گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی به اجرا در می‌آید. بخش دوم نیزگروه نوازی تنبور نوازان واله، آثاری از استاد علی اکبر مرادی با نام (مهجوری - فراق - وداع) و مقام بایه بایه و آهنگ قدیمی باده نوشان با تنظیم حیدر کاکی و مقامهای گل و خاک جلوشاهی، سحری و سوار سوار اجرا می شود.
 
درآمد حاصل از  این کنسرت صرف کمک به ساخت فرهنگ‌سرای تنبور استاد علی اکبر مرادی در کرمانشاه  می شود .
تهیه بلیت در سایت ایران کنسرتwww.iranconcert.com  امکان پذیر است .
علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سید خندان ،خیابان جلفا مراجعه کنند و با شماره های20- 22872818تماس بگیرند.

نظر شما