جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۲۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مادر شهید مدافع حرم در مراسم رونمایی از کتاب «عمار حلب» مطرح کرد
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ آیین رونمایی از کتاب «عمار حلب» با موضوع زندگی شهید مدافع حرم، محمدحسین محمدخانی را در هشتمین روز فرهنگ‌سرای کتاب با حضور محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب و خانواده شهید برگزار کرد.
محمدحسین همیشه می‌گفت «اگر شهید نشوی، می‌میری»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مادر شهید محمدخانی درباره کتاب «عمار حلب»  گفت: محمدحسین فرمانده تیپ سیدالشهدا در شهر حلب بود که در هشت مرحله از عملیات‌های موفق آمیز حضور داشت که در نهایت در روز ۲۴ محرم بعد از نماز صبح به شهادت رسید. کتاب «عمار حلب» درباره زندگی او نوشته شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی فرزند شهیدش افزود: محمدحسین همه فن حریف بود و در همه زمینه‌ها مهارت داشت؛ خطاطی، نقاشی، مداحی، شعر، غواصی و... از هنرهای او بود. جمله‌ای که او همیشه می‌گفت این بود که «اگر شهید نشوی، می‌میری». عاشق شهدا بود و با آنها زندگی کرد. از شهدا می‌نوشت، از شهدا می‌خواند، بزرگداشت شهدا برگزار می‌کرد، تفحص شهدا می‌رفت، راوی شهدا بود و یک جورهایی با شهدا زندگی کرد. به نظرم حقش بود که به شهادت برسد و اگر شهید نمی‌شد، جای تعجب بود. خدا را شکر من لحظه‌ای از شهادت او احساس خسران نمی‌کنم، چرا که او به آرزویش رسید و امیدوارم دست ما را هم بگیرند.

این مادر شهید در پایان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظلوم واقع شده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه بعضاً می‌شنویم که درباره آنها جسارت‌هایی صورت می‌گیرد و این روا نیست. جا دارد که رسانه‌ها، رادیو تلویزیون و نویسنده‌ها شرح زندگی شهدا را به تصویر بکشند تا نسل جوان ما و آیندگان با منش، خلق و خو و زندگی شهدا آشنا شوند و بدانند که هدف شهدا چه بوده است. شهدای مدافع حرم دو هدف ویژه داشتند؛ یکی اینکه آنها رفتند از حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) در برابر دشمن تکفیری و تا بن دندان مسلح دفاع کنند، دشمنی که هدفش این بود که حرمین را از بین ببرد. دشمن هدفش این بود که به ایران بیاید و بیشتر از سوریه و عراق و کشورهای دیگر برای ایران برنامه داشت، اما شهدای ما رفتند تا بیرون از مرزها مقابل اینها بایستند تا پای آنها به ایران باز نشود و مقام معظم رهبری هم فرمودند شهدای مدافع حرم شهدای بصیرت هستند و آگاهانه راه را شناختند و از اسلام دفاع کردند.

محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ماجرای نوشتن کتاب «عمار حلب» گفت: حدود هفت هشت سال است که در کار نوشتن در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت فعالیت می‌کنم. شهید محمدخانی هم‌دانشگاهی من بود و به همین خاطر رفاقتی بین ما ایجاد شد. بعد از شهادت ایشان تصمیم گرفتم برای رفیق شهیدم کاری انجام دهم و با اینکه برایم بسیار سخت بود، به سمت نوشتن این کتاب رفتم.

سردار حسین اسداللهی از دیگر حاضران بود که سخنانش را با بیان اهمیت فرهنگ مدافعان حرم آغاز کرد و گفت: در سال‌های اخیر بحث مدافعان حرم مطرح است. به اعتقاد من اشاعه فرهنگ مدافعان حرم می‌تواند با استفاده از کتاب در زمانی طولانی ماندگار شود. مدافعان حرم جهاد بزرگی کرده‌اند و کارشان عظمت دارد، بنا بر این با کتاب باید آن را نگهداری کرد و ایثارگری مدافعان حرم را به نسل بعد انتقال داد.

وی ادامه داد: کتاب تنها چیزی است که می‌تواند یک مفهوم را از نسلی به نسل دیگر ببرد و اگر کسی بخواهد به این حوزه ورود کند، باید از او تجلیل کرد. البته مراجعه نسل‌های بعد کار نویسندگان را سخت می‌کند و باید تلاش کنند اثر خوبی به جای بگذارند. متاسفانه این کار سخت را برخی نمی‌بینند و این ممکن است باعث دلسردی نویسندگان این حوزه شود. اما این افراد باید بدانند اجرشان جای دیگری داده می‌شود.

اسداللهی در پایان تصریح کرد: همه باید کمک کنند و کار در عرصه مدافع حرم اختصاص به گروه خاصی ندارد. مطمئناً خود شهدا هم در این راه کمک می‌کنند.

نظر شما