جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۱
کد خبر: ۹۳۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
نمایشگاه «چشم به راه بانو» با ارائه آثار بانوان خوشنویس به خط سفیر در فرهنگ‌سرای شفق گشایش یافت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فرناز فرشچی از بانوان خوشنویس کشور در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه بانوان سعی بر این داشته اند تا با حفظ معنا و رعایت تمام اصول و قواعد خط سفیر، ردی از قلم یک بانو و احساسش در اثر رقم خورده باشد.

وی افزود: موضوعات آثار این بانوان خوشنویس برگرفته از کلمات و اشعار مختلف و پیام های روزمره و احادیث و آیات و سوره هایی از قرآن کریم است تا اهمیت و جایگاه یک زن را در جامعه و الگوپذیری اش را از بانوی عالم حضرت فاطمه(س) بیان کند تا بتواند آثاری ناب از خط سفیر را ماندگار کند.
 
فرشچی سرپرست نمایشگاه«چشم به راه بانو» زیر نظر احمد آریا منش مدرک ممتاز خط سفیر را کسب کرده است همچنین برگزیده جشنواره های نقاشی خط صلوات و رضوی و نفر اول جشنواره سها و شمسه در بخش تصویرسازی را در کارنامه هنری خود دارد.
 
در این نمایشگاه تعداد ۴۴ اثر بانوان خوشنویس از جمله حمیده بختیاری، ملیکا فراهانی، بتول منصوری، حکیمه رضیعی، مهدیه جعفری، زینب طرازی، زهرا علیزاده، فاطمه تاجیک، فاطمه سادات موسوی، اکرم سادات شرق آزادی، معصومه خسرو آبادی، عطیه شعاع، فائزه محمدی، یاسمن آخوند و سمیه مروتی به نمایش در آمده است.
 
همچنین دو اثر شایسته و ویژه از برترین بانوان و اساتید این خط حمیده احسانی و زهرا بهرامی نیز در معرض دید علاقه مندان است.
 
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه«چشم به راه بانو» می توانند تا 28 تیر از ساعت 9 تا  19 به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21 بوستان شفق مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره  88554018 تماس بگیرند.
نظر شما