پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۴
کد خبر: ۹۳۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رییس فرهنگ‌سرای اشراق از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «ایران ما» با رویکرد نمایش صنایع دستی و آداب اقوام ایرانی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زند وکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق درباره برپایی جشنواره فرهنگی هنری «ایران ما» گفت: همزمان با جشنواره تابستانی تهران و آغاز دهه کرامت جشنواره فرهنگی هنری «ایران ما» با هدف نمایش صنایع دستی و آداب اقوام ایرانی از یکم تا بیستم مرداد ماه با ۶۰ غرفه در فرهنگ‌سرای اشراق برپا می‌شود. 

وی اضافه کرد: در این جشنواره با مشارکت ایل قشقایی غرفه‌های متنوع و سیاه‌چادرهای قشقایی برپا شده است و اقوام ترک، لر، کرد، آذری، خراسانی، زنجانی، یزدی، کرمانی و گیلانی در این سیاه‌چادرها به نمایش و فروش صنایع دستی و سوغاتی‌های شهر خود می‌پردازند که از محصولات آنها می‌توان به آبلیموی شیراز، شیرینی‌های نان برنجی و کاک کرمانشاه، ظروف مسی زنجان، قلمکاری اصفهان، ترمه یزد، قاروت کرمان، عسل زاگرس، فلافل آبادان و لباس‌های ایل قشقایی اشاره کرد. همچنین در سیاه‌چادر قوم لر، پخت نان به صورت سنتی و کباب محلی نمایش داده می‌شود.

زند وکیلی ادامه داد: در گوشه‌ای دیگر هر شب طی برگزاری این جشنواره برنامه زنده نمایش رسوم اقوام برپاست. در این نمایش که عروسی قوم‌های متفاوت را به تصویر می‌کشد، موسیقی منطقه‌ای و محلی نیز اجرا می‌شود.

این جشنواره از یکم تا ۲۰ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ در فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره دایر است و بازدید برای شهروندان آزاد و رایگان است. 
نظر شما