جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۵
کد خبر: ۹۳۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
نمایشگاه خوشنویسی تایپوگرافی و کالیگرافی با عنوان «سماع قلم» از آثار استاد نادر عنصری به مدت یک هفته در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
گشایش نمایشگاه خوشنویسی و کالیگرافی ترکی استانبولی استاد نادر عنصری
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نمایشگاه خوشنویسی تایپوگرافی و کالیگرافی، ۶۰ اثر خوشنویسی و تایپوگرافی و کالیگرافی از استاد نادر عنصری هنرمند برجسته در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش در آمده است.

استاد نادر عنصری اولین و تنها خوشنویس ایرانی است که هنر خوشنویسی ترکی استانبولی را به ایران آورده است. وی از شاگردان استاد شیرازی و استاد مرحوم هاشم زمانیان در دو خط نستعلیق و شکسته نستعلیق و ثلث است که به دلیل علاقه فراوانی که به ترکیه و مردم آن دارد، حدود پنج سال پیش در سفر به استانبول با هنر کالیگرافی آشنا می‌شود و حدود ۳۵ سال است که به هنر خوشنویسی ترکی استانبولی با تکنیک هنر کالیگرافی و تایپوگرافی به زبان لاتین تحریر می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید نمایشگاه از هفتم تا چهاردهم مرداد ماه ساعت ۹ تا ۱۹ می‌توانند به نگارخانه گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از میدان هلال احمر، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.

نظر شما