جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۳۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
خانه فرهنگ باصفا مشاوره روان‌شناسی با موضوع «کودک و خانواده» را در قالب کارگاه‌های گروهی با حضور دکتر سیما فردوسی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه «کودک و خانواده» با حضور دکتر سیما فردوسی در قالب کارگاه‌های گروهی در خانه فرهنگ باصفا برگزار می‌شود. این کارگاه‌های آموزشی با هدف بررسی دقیق رشد کودکان و همچنین نگاهی علمی به آموزش آنها در بستر خانواده و ارائه شیوه‌های صحیح تربیتی یک کودک با حضور سیما فردوسی دکترای روانشناسی (تجربی) از انگلستان، استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در خانه فرهنگ باصفا برگزار می‌شود.

این روزها با بالا رفتن سطح آگاهی و روانشناختی جامعه، اغلب پدر و مادرها می‌دانند که امنیت روحی و عاطفی کودک نقشی تعیین‌کننده در شخصیت و رشد او دارد. ارتباط والدین با هم، گرمی و احترام و عشقی که به این روابط حکم‌فرماست، اصلی‌ترین محور تأمین‌کننده سلامت روانی کودک است. می‌دانیم که عدم تفاهم و دعواهای شبانه‌روزی به چه میزان کودکان را گوشه‌گیر، افسرده، پرخاشگر می‌کند و اعتماد به نفس را از آنها می‌گیرد و تأثیر این روابط تشنج‌آمیز گاه از طلاق بیشتر است و در عوض، روابط عاشقانه و احترام بین والدین چقدر می‌تواند کودک را مهربان و قدرشناس بار آورد. بنا بر این نقش خانواده در تربیت کودکان از اهمیت شایانی برخوردار است و نیاز به آموزش والدین در این زمینه دارد و در این میان مراکز فرهنگی می‌توانند بستری مناسب برای این آموزش‌ها باشند.

علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به خانه فرهنگ باصفا واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، خیابان وفا آذر شمالی، انتهای کوچه گلزار غربی، کوچه درختی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۹۸۷۴۸ تماس بگیرند.
نظر شما