جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۴۵۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
ویژه‌برنامه هفتادمین اجرای محفل طنز «قند و نمک» عصر سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه با اجرای سعید بیابانکی و با حضور شاعران طنزپرداز در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتادمین محفل ادبی «قند و نمک» به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و با هدف اعتلای شعر طنز، فراهم آوردن فرصتی برای ارائه سروده‌های طنزآمیز شاعران جوان، شناسایی، جذب و پرورش جوانان هنرمند و خلاق در مسیر ارتقای دانش ادبیات و همچنین ایجاد شور و هیجان و فراهم کردن یک روز به‌یادماندنی و شاد برای شهروندان، سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور سعید بیابانکی و علاقه‌مندان به شعر و ادب در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.

در ابتدا بیابانکی مجری محفل «قند و نمک» با ابراز خرسندی از برگزاری هفتادمین اجرای این محفل و قدردانی از همراهی همیشگی مخاطبان برنامه که حضورشان مهم‌ترین عامل در استمرار برگزاری برنامه است، با قرائت شعری از استاد شهریار، یاد این شاعر پرآوازه و روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشت و پس از آن، کلیپی با صدای زنده‌یاد شهریار با خوانش شعر «سپهر بایگان» به همین مناسبت پخش شد.

در ادامه شاعران طنزپرداز و مطرح کشور از جمله رضا احسان پور، سید امیر سادات موسوی، مهران حسینی، عبدالله مقدمی، سعید نوری، صابر قدیمی، رضوان مظاهری، حمید اسماعیلی، مهدی استاد احمد و... اشعار و قطعات طنز خود را با موضوعات اجتماعی و فرهنگی قرائت کردند و بیابانکی به نقد و همچنین بیان محاسن و ظرافت‌های به کار رفته در اشعار آنان پرداخت.

همچنین عباس احمدی از شعرا و فعالان حوزه طنز از شهر قم مهمان قند و نمک بود که چند شعر خود را قرائت کرد و مهدی فرج‌اللهی نیز با نواختن ساز، اشعار و کاریکلماتورهایش را به صورت آواز و در قالب طنز اجرا کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در بخش مسابقه ذوق‌آزمایی، شرکت‌کنندگان با کلمات «آقا، کاکتوس، پرچم و بستنی» شعر و یا نثر طنز نوشتند که بیش از ۵۵ نفر در این مسابقه شرکت کردند و در پایان پس از خوانش و داوری اشعار، به سه نفر از برگزیدگان هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا شد.  

پخش دو کلیپ طنز و فوت کردن شمع هفتاد ماهگی کیک منقش به طرح قند و نمک و برش آن توسط کودکان حاضر در برنامه و توزیع آن در میان مخاطبان و گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی از دیگر بخش‌های هفتادمین ویژه‌برنامه طنز قند و نمک بود.

نظر شما