جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۴۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
برنامه «هنر زندگی» با طرح سلسله مباحث مهارت‌های زندگی در روزهای سه‌شنبه هر هفته در کتابخانه مسجدالنبی (ص) برپاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه مسجدالنبی (ص) منطقه ۲۱ در روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ برنامه «هنر زندگی» را با موضوع مهارت‌های زندگی برگزار می‌کند. نشست سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه با حضور فریده میرزایی کارشناس مهارت زندگی با موضوع مهارت حل مسئله برگزار شد. 
 
فریده میرزایی در این نشست گفت: همه افراد در زندگی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که باید برای آنها راه حل‌های صحیح و منطقی بیابند. برخی در برابر مشکلات، راه‌حل‌های نامناسبی را بر می‌گزینند. اما باید به خاطر داشت که با اندکی تأمل و اندیشه می‌توان از میان ده‌ها راه حل ممکن، بهترین آنها را انتخاب کرد تا کمترین آسیب را در برابر مشکل ایجاد شده، تجربه کرد.

وی افزود: این تصور که همه مشکلات قابل حل هستند، غیرمنطقی و خلاف واقعیت است. با این وجود اگر زمان کافی به بررسی جامع، منطقی و خلاقانه مشکلاتمان اختصاص دهیم، اغلب آنها قابل حل بوده و استرسی برای ما ایجاد نخواهند کرد.

میرزایی ادامه داد: بیشتر افراد وقت زیادی برای حل مشکل خود نمی‌گذارند و  بسیاری از راه حل‌های موجود را نادیده می‌گیرند. اندیشه سطحی و تصمیم‌گیری‌های سریع و عجولانه، معمولاً به حل کارآمد مشکل نمی‌انجامد چرا که در چنین تفکری، مسائل عمیق و مهم از نظر دور می‌مانند. 

در پایان این نشست، میرزایی کارشناس مهارت‌های زندگی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در نشست پاسخ داد.
نظر شما