جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۹۴۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
تهیه‌کننده پروژه نرم‌افزار «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala» درباره ساخت قسمت دوم این نرم‌افزار با رییس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به دیدار و گفت‌وگو نشست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناظر حسین مهرعلی، مدیر پروژه نرم‌افزار «واقعیت مجازی کربلا» روز شنبه ۲۹ مهر ماه با دعوت فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در این مرکز حضور یافت و درباره ساخت قسمت دوم این نرم‌افزار به گفت‌وگو با روح‌الله عابدینی یگانه، رییس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات نشست.

«واقعیت مجازی کربلا» جدیدترین پروژه‌ای است که در زمینه مظلومیت امام حسین (ع) ساخته شده است. برای ساخت این پروژه، ۳۵ نفر از کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا و... کار می‌کنند و دفتر مرکزی این پروه در دانمارک است. در حال حاضر اولین اپیزود این نرم‌افزار توسط فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) در حال نمایش است. این اپیزود مربوط به قبل از شهادت حضرت عباس (ع) است که توسط یزیدیان محاصره شده و تا لحظه شهادت ایشان را به تصویر کشیده است.

در این نرم‌افزار شهروندان می‌توانند با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، واقعه عاشورا را به خوبی حس کنند و در محیط سه‌بعدی حرکت ۳۶۰ درجه داشته باشند و با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.

این دیدار به منظور رفع نواقص نرم‌افزار VR karbala و طرح پیشنهاد و مساعدت در تولید قسمت دوم این نرم‌افزار صورت گرفت.

همچنین در این جلسه توافق اولیه به منظور ایجاد پایگاه و دفتر تولیدکنندگان این نرم‌افزار در ایران به سرانجام رسید و فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به عنوان دفتر متمرکز فعالیت‌های اجرایی و فنی تولید قسمت دوم نرم‌افزار تعیین شد.

نرم‌افزار «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala» تا اربعین حسینی در ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) اکران می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این برنامه به غرفه نرم‌افزار «واقعیت مجازی کربلا» در میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۰۲۱۳۸ تماس بگیرند.

نظر شما