جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۹۴۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه قرآن بالاترین پشتوانه ما برای ادامه مسیر و حرکت در جهت موفقیت و پیروزی است، گفت: هیچ راهی برای جلوگیری از طلاق‌ و برطرف کردن سایر مشکلات جز پناه بردن و تمسک به قرآن نداریم که این مهم با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در کنار مردم محقق خواهد شد.
برای جلوگیری از مشکلات هیچ راهی جز پناه بردن به قرآن نداریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مبانی و مفاهیم قرآنی و تعامل نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در ترویج این موضوع، گفت: امروزه دنیا گرفتار حاکمانی است که تمام تلاش خود را برای از بین بردن اخلاق، ادیان، کمالات و رشد رذائل انجام می‌دهند و در این جریان کشور ما به پرچمداری رهبر معظم انقلاب و مردم متدین و شهیدپرور، پرچم مقابله با زورگویی‌های عالم را برافراشته است.

وی با بیان اینکه قرآن بالاترین پشتوانه ما برای ادامه مسیر و حرکت در جهت موفقیت و پیروزی است، افزود: امروز نیازمند پشتوانه محکم و دلگرم کننده‌ای هستیم تا هادی ما باشد و قلبمان را محکم کند که مبانی و مفاهیم قرآنی بالاترین پشتوانه ما در این مسیر است. از این رو همه باید دست به دست دهیم و فرهنگ قرآنی را در تمام زندگی مردم و جوانان جاری و ساری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تمسک به قرآن می‌توانیم بدون دلهره و اضطراب در مسیر پرزحمت و مشکل دنیایی گام برداریم، تصریح کرد: امروز تنها راه مقابله با آسیب‌های جامعه و تهاجم فرهنگی گسترش فرهنگی قرآنی در جامعه است و ما راهی به جز این مسیر نداریم. همچنین هیچ راهی برای محکم کردن پایه‌های زندگی، جلوگیری از طلاق و برطرف کردن سایر مشکلات جز پناه بردن و تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی نداریم که این مهم با تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در کنار مردم محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: در این دنیا چیزی اثرگذارتر، خواندنی‌تر و شنیدنی‌تر از قرآن وجود ندارد، به همین دلیل ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا همه برنامه‌های فرهنگی و هنری سازمان، حول محور قرآن شکل گیرد. در این جریان در طی امسال ۲۲ کانون قرآن سراج در مناطق را راه‌اندازی و کلاس‌های قرآن را رایگان کردیم؛ همچنین برای ترویج بیشتر مبانی قرآنی فروشگاه‌های قرآنی را در دستور کار قرار دادیم و از هزار جلسه قرآنی شهر تهران حمایت کردیم.
منبع: ایکنا
نظر شما