جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۹۵۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
تکیه «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» در میدان امام حسین(ع) در قالب ویژه برنامه جلوه سوگ با محوریت آیاتی که امام حسین(ع) در راه حرکت از مدینه به مکه تلاوت کردند، در ایام صفر برپا شده است.
«آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» در میدان آیینی امام حسین(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» با اجرای برنامه‌های آیینی و برپایی غرفه‌های مختلف در دهه اول ماه صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) پذیرای شهروندان است.

طی این برنامه غرفه‌های مختلفی با همکاری خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری در میدان آیینی امام حسین(ع) برپا شده است. یکی از این غرفه‌ها « آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» نام دارد. این غرفه به همت خانه قرآن مناطق ۷ و ۱۴ و خانه فرهنگ نیایش منطقه ۷ دایر شده است.

غرفه «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» با محوریت آیاتی است که حضرت امام حسین(ع) هنگام حرکت از مدینه به سمت مکه در راه تلاوت کردند. در این غرفه به منظور آشنایی شهروندان اینفوگرافیک از کل آیات و زمانی که هر آیه تلاوت شده است به نمایش در آمده است. همچنین کلیپی از تلاوت های استادان بین المللی و قاریان قرآن از این آیات پخش می‌شود.

آیه ۲۱ سوره قصص،‌ آیه ۲۳ سوره احزاب و آیه ۱۵۶ سوره بقره از جمله آیاتی است که امام حسین (ع) در هنگام حرکت از مکه به مدینه تلاوت کردند.

اجرای مسابقه برای کودکان و نوجوانان از بخش های دیگر این غرفه است که با مضمون این آیات اجرا می شود. همچنین پازل هایی از این آیات و احادیثی درباره امام حسین(ع) تهیه شده است تا مخاطبان کودک و نوجوان در میان بازی آموزش‌ ببیند.

خوشنویسی آیات، توزیع پرچم با نقش و عبارت « یا حسین» برای کودکان از دیگر فعالیت‌های این غرفه است.

غرفه «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» در ۱۵ روز اول ماه صفر از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ پذیرای شهروندان خواهد بود.

نظر شما