شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۸
کد خبر: ۹۵۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
نمایش «بکت» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی شنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۶:۳۰در فرهنگ‌سرای ارسباران نقد می‌شود .
نشست «نقد صحنه» به تئاتر «بکت» اختصاص یافت
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایش نوشته ژان آنوی نمایشنامه نویس فرانسوی است که در آن بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش «توماس بکت» را به ‌عنوان نخست‌وزیر بر می‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند.

ژان آنوی در ۲۳ ژوئیه ۱۹۱۰ در شهر «بردو» فرانسه  به دنیا آمد، مادرش ویلون می‌نواخت و پدرش با خیاطی کردن امرارمعاش می‌کرد. کودکی آنوی به آرامی با تحصیل درمدرسه کلبر گذشت.  وی در دوازده سالگی، نخستین اشعارش را سرود و در شانزده سالگی نخستین نمایشنامه‌اش را با عنوان‌ «زن روی بخاری‌» نوشت.

ژان آنوی در طول حیاتش بیش از ۳۰ نمایشنامه نوشت . او با اجرای برخی از آثارش در کشورهای مختلف زود به شهرت جهانی رسید. آثار این نمایشنامه‌نویس به خاطر تصویری که‌ از وضع انسان و رابطه او با دنیای خود می‌دهند و همچنین از لحاظ شکل و ارزش‌های نمایشی مخاطبان زیادی دارد .چراکه انسان با سرنوشتش موضوع اصلی نمایشنامه‌های آنوی است؛ پول و عشق، موضوعاتی درجه دوم هستند که انسان را در رابطه با آرزوها، سازش‌‌ها، بزرگی و پستی‌های او بهتر نشان می‌دهند. 

نمایش «بکت» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و بازی داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فراز سرابی، مجید آهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغر شکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش، مهدی میراکبری شنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۶:۳۰ با حضور سپیده صباغ بازیگر، بهزاد صدیقی کارشناس مجری ، نمایشنامه نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر، محمود مهرنوش منتقد و مدرس در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما