جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۹۵۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
برنامه «کودک من» ۱۴ آبان ماه با حضور کارشناس خلاقیت و هنرهای نمایشی و با مشارکت کودکان ۳ تا ۶ ساله به همراه والدین آنها در خانه فرهنگ نور دانش منطقه ۲۱ برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «کودک من» ۱۴ آبان ماه با حضور فرحناز رضایی کارشناس خلاقیت و هنرهای نمایشی و با مشارکت کودکان ۳ تا ۶ ساله به همراه والدین آنها در خانه فرهنگ نور دانش منطقه ۲۱ برگزار شد.

کارشناس برنامه بازی‌هایی برای تقویت ماهیچه انگشتان دست، هماهنگی چشم و دست، تمرکز ذهن و بالا بردن دقت کودکان به شرکت‌کنندگان آموزش داد، پس از آن کودکان با کمک والدین خود با استفاده از کاغذ کاهی، مداد شمعی، برگ درختان و چسب مایع به خلق آثار پرداختند. 

فرحناز رضایی در برنامه «کودک من» گفت: زندگی در آپارتمان و عادات غلط تربیتی (محدود کردن بچه‌ها) باعث شده که آنها علاوه بر اینکه هیچ مهارتی نداشته باشند، دست از تجسس و کنجکاوی برداشته و به تلویزیون پناه ببرند. 

وی افزود: برای اینکه بچه‌ها بتوانند ذهنی پویا و سرعت یادگیری بالا، همچنین تمرکز و دقت لازم را در زندگی و مدرسه داشته باشند، باید قبل از مدرسه توسط بازی‌هایی، نیمکره چپ و راست آنها را تقویت کنیم، به ویژه با فعالیت‌های ظریف و تقویت ماهیچه انگشتان دست و هماهنگی چشم و دست کودکان. 

کارشناس خلاقیت و هنرهای نمایشی ادامه داد: تقویت مهارت هماهنگی چشم و دست باعث می‌شود که کودک در مهارت‌های دیگر زندگی از جمله خواندن و خوانا نویسی موفق شود. بدخطی اکثر بچه‌ها به دلیل ناهماهنگی بین چشم و دستشان است که تقویت ماهیچه‌های دست برای خوانا نویسی و دیگر مهارت‌ها مفید است. 

وی ادامه داد: ما در اینجا توسط کودکان و با جمع‌کردن برگ درختان در طبیعت می‌خواهیم تا بچه‌ها شور و نشاط را تجربه کنند که این امر موجب افزایش هوش هیجانی و حرکتی در کودکان می‌شود. 
در ادامه مادران با راهنمایی کارشناس برنامه روی کاغذهایی که از قبل روی دیوارها نصب شده بود، طرح درخت را با مداد شمعی کشیدند و سپس مادران به همراه فرزندانشان در فضای پارک مشغول جمع‌کردن برگ درختان با رنگ‌های گوناگون شدند و آنها را داخل کیسه‌های نایلونی بزرگ جمع کردند. سپس برگ‌های رنگی را با چسب مایع بر روی طرح اولیه چسباندند. 

رضایی گفت: این سرگرمی باعث شناخت کودکان از رنگ‌های فصل پاییز شده و در نهایت موجب تخلیه روحی و روانی، خالی شدن انرژی و هیجان آنها و رسیدن کودکان به آرامش می‌شود. 

این برنامه با استقبال پرشور مادران و کودکان برگزار شد. 


نظر شما