جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۵۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
در آیین اختتامیه سومین «سوگواره عاشورایی»، گروه‌های تعزیه‌خوان و شبیه‌خوانان برتر نوجوان ۶ منطقه پایتخت دوشنبه ۲۲ آبان ماه در فرهنگ‌سرای اخلاق تجلیل می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آیین اختتامیه سومین سوگواره عاشورایی، گروه‌های تعزیه‌خوان و شبیه‌خوانان برتر نوجوان ۶ منطقه پایتخت با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روسای فرهنگ‌سراها و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر تهران، دوشنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای اخلاق تجلیل می‌شوند.

 ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق و دبیر اجرایی سومین سوگواره عاشورایی با اشاره به روند اجرای سوگواره در شهر تهران گفت: از نیمه دوم مهرماه گروه‌های تعزیه تشکیل‌شده در مدارس دوره اول متوسطه پسرانه مناطق ۸، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۲۰ زیر نظر استادان و کارشناسان تعزیه در دو رشته مخالف خوانی و شهادت خوانی آموزش دیده و گروه‌ها در مدارس محل تحصیل خود نیز مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) را اجرا کردند.

سیدآبادی با قدردانی از مشارکت ادارات آموزش و پرورش شهر تهران در اجرای سوگواره گفت: ۳۰ مدرسه در ۶ منطقه تهران، ۳۰ گروه تعزیه دانش‌آموزی تشکیل دادند و از ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه گروه‌های تعزیه دانش‌آموزی در حضور هیئت داوران از نظر شاخصه‌های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه به رقابت پرداختند و در هر منطقه، یک گروه تعزیه برتر شناخته شد که در آیین اختتامیه علاوه بر گروه تعزیه دانش‌آموزی، مدیر و معاون پرورشی آن مدرسه نیز تقدیر می‌شوند.

به گفته رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، همچنین شبیه‌خوانان برتر در نقش‌های شبیه امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، ام لیلا، شمر و ابن سعد در سطح ۳۰ گروه تعزیه دانش‌آموزی انتخاب و از آنها نیز تقدیر می‌شود.

فرهنگ‌سرای اخلاق در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده ارائه اطلاعات به شهروندان است.
نظر شما