پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۹۶۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کمدی انسانی، سدمعبر، پل خواب، آرمانشهر، خانه کاغذی، آپاندیس، حریم شخصی، آیینه بغل، دختر عمو پسر عمو و عشقولانس ۱۰ فیلم اکران دوم زمستان هستند.
با ۱۰ فیلم اکران زمستان آشنا شویدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روزهای باقی مانده تا جشنواره فیلم فجر، روزهای شلوغ اکران فیلم‌های سینمایی است، این روزها بیش از ۱۰ فیلم روی پرده سینماهاست که در این گزارش با آنها آشنا می‌شوید.

کمدی انسانی – محمدهادی کریمی
این فیلم نخستین بار در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. «کمدی انسانی» یک کمدی موقعیت از زندگی تراژیک فردی است که می‌بایست علی‌رغم خواست درونی اش همرنگ با مردم پیرامونش زندگی کند. 
پنجمین ساخته محمدهادی کریمی فیلم پر بازیگری است و هنرمندانی چون علی‌رضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، نیکی کریمی، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فر، مهوش افشارپناه و بهاره کیان‌افشار در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

سد معبر – محسن قرایی
دومین فیلم محسن قرایی بعد از تجربه متفاوت «خسته نباشید» فیلمی اجتماعی است که برای اولین بار در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به نمایش درآمد. 
این فیلم با بازی متفاوت حامد بهداد، باران کوثری، محسن کیایی، نادر فلاح و علیرضا کمالی داستان زندگی قاسم است که کارمند اداره سد معبر شهرداری، در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلاف نظر دارد. 
این فیلم نوشته سعید روستایی است که برای نوشتن این فیلمنامه کاندیدای جشنواره فیلم فجر شد. «سد معبر» در نخستین تجربه جهانی خود توانست برنده جایزه بهترین فیلم بخش جریان‌های نو جشنواره فیلم پوسان ۲۰۱۷ شود. 

پل خواب – اکتای براهنی
نخستین ساخته اکتای براهنی فرزند نویسنده نامدار رضا براهنی سال ۱۳۹۳ به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری ساخته شد. 
داستان فیلم که اقتباسی است از «جنایات و مکافات» داستایوفسکی است را خود براهنی به نگارش درآورده است. 
ساعد سهیلی، هومن سیدی، آناهیتا افشار، شهین تسلیمی و اکبر زنجانپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

آرمانشهر – حسن ناظر
این فیلم  محصول کشورهای افغانستان، هند، ایران، اسكاتلند و تاجکستان است و داستان زندگی زنی افغان را روایت می‌کند که همسرش ۸ سال قبل با حضور در جنگ قطع نخاع شده و حالا تصمیم دارد در آستانه ۴۲ سالگی مادر شود و به رغم تمام مسایل اجتماعی، اعتقادی و خانوادگی برای خواسته اش تلاش می‌کند.
همایون ارشادی، مارتین ملالی ذکریا، هانا اسپرت، کیهان ملکی، ساحل چتتا، سایانتانا ناندی، آرون بالی، اندرو شیور و کریس راب بازیگران «آرمانشهر» هستند.
این فیلم که توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد، نماینده کشور افغانستان در اسکار ۲۰۱۶ بود.

خانه کاغذی – مهدی صباغ‌زاده
این فیلم در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر و در بخش رقابتی جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای آسیا) برای نخستین‌بار به نمایش درآمد. 
داستان پر حاشیه آن مسئله‌ای بود که مانع حضور این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر شده بود. 
داستان این فیلم درباره یکی از پرونده‌های اقتصادی کشور است که امیرعلی ابراهیمی به عنوان یک خبرنگار آن را پس از سالها سعی دارد آن را افشا ‌کند. 
پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ستاره اسکندری، حسین پاکدل، مهدی پاکدل و علیرضا کمالی بازیگران این فیلم هستند. 

آپاندیس – حسین نمازی 
آپاندیس اولین ساخته حسین نمازی به تهیه‌کنندگی مقصود جباری اثری اجتماعی و تک لوکیشن است. 
آنا نعمتی، امیرعلی دانایی، رضا اکبرپور، پردیس منوچهری، مرجان مومنی، محمدعلی کیانی و مرتضی علی عباس میرزایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 
این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از چهل و یکمین جشنواره بین المللى مونترال کانادا شده است.

حریم شخصی – احمد معظمی
نخستین ساخته احمد معظمی در مقام کارگردان و با نویسندگی امیر ساعتچی‌فرد محصول سال ۱۳۹۵ است. 
امیر آقایی، رعنا آزادی ور، ميلاد كى مرام، انديشه فولادوند و بهنوش بختيارى بازیگران این فیلم هستند.
حریم شخصی درباره فضای مجازی و تاثیر آن بر زندگی زناشویی است.

آیینه بغل – منوچهر هادی
آینه بغل فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و سید امیر پروین حسینی و نویسندگی بابک کایدان است. 
این فیلم کمدی با بازی بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی و مه‌لقا باقری پرفروش‌ترین فیلم این روزهای سینماست. 

دختر عمو پسر عمو – روح انگیز شمس
روح انگیز شمس که یکی از برنامه‌ریزان قدیمی سینماست، نخستین فیلم سینمایی خود را با تهیه‌کنندگی محمود غلامی و قربان محمدپور ساخته است. 
داستان «پسر عمو دختر عمو» درباره زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی شان اختلافات زیادی به وجود می‌آید. آنها با دستور و راهنمایی‌های پدربزرگ خود مجبور می‌شوند تمامی اختلافات خانوادگی شان را حل کنند. 
مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ بازیگران این فیلم کمدی هستند. 

عشقولانس – محسن ماهینی
فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محسن ماهینی و تهیه‌کنندگی عبدالله باکیده محصول سال ۱۳۹۵ است. 
داستان این فیلم کمدی درباره امیر است که در دانشگاه برای دوستانش نسخه ازدواج می‌پیچد در حالی که خودش اعتقادی به عشق ندارد اما در نهایت در یک شرط بندی عاشق می شود.
اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ شاهی و محسن افشانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

  • برای تماشای این فیلم‌های می‌توانید به سینماهای سازمان فرهنگی هنری: پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، راگا، رازی و تماشا و همچنین سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن و سینمای فرهنگ‌سرا اشراق مراجعه کنید.
نظر شما