پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۵
کد خبر: ۹۶۴۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
رئیس فرهنگ‌سرای خاوران از استمرار اجرای طرح Lجهاد مربانیK در ایام الله دهه فجر به همت مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی با اشاره به استمرار اجرای طرح «جهاد مهربانی» با مشارکت مؤسسه رویش و تاثیر مثبت فعالیت‌‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ در حوزه‌ فرهنگ، هنر و ادب کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در حال حاضر محرومیت‌زدایی و تقویت فرهنگ خانواده‌های بی‌بضاعت از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگ‌سرای خاوران در طرح جهاد مهربانی است و شکر خدا شرایطی فراهم شده تا خانواده‌های بی‌بضاعت منطقه از فعالیت‌های انجام شده در مراکز بهره‌مند شوند.
 
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهربانی و نیز کمک به کودکان بی‌بضاعت تهرانی همزمان با فرارسیدن دهه فجر در حال انجام است زیرا که مهمترین گام برای تقویت فرهنگ هر جامعه‌‌ای توجه به زیرساخت‌‌های آن محسوب می‌شود.
 
دوستعلی بیان کرد: از جمله اقدام‌های سازنده و کمک‌رسان به رشد فرهنگی شهروندان محروم، فعالیت‌های مناسبتی و برنامه‌های مصوب فصلی، در امر تحصیلی تشکیل کلاس‌های (درسی، مهارت‌های زندگی، ورزشی، دینی و مذهبی) برگزاری مسابقات (کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی)، مشاوره‌های گروهی، برپایی کارگاه‌های طب سنتی، تغذیه و... است که در دو بخش کودکان و مادران در حال انجام است.
 
دوستعلی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه ۴۰ دانش‌آموز را تحت پوشش خود داریم که با همراهی مجتمع شهیدان جعفری‌نژاد آنها را در امور تحصیلی، فرهنگی و معیشتی کمک می‌کنیم و همچنین تاکنون ۳۰ نفر از مادران طرح جهاد مهربانی در حلقه حمایتی ما قرار دارند که برای توانمندسازی آنان کلاس‌های سوادآموزی به صورت رایگان در خانه فرهنگ شهید ملکان در حال برگزاری است.

وی افزود: اگر کسانی تمایل به کمک داشته باشند با روی گشاده استقبال می‌کنیم و امیدواریم حرکتی که آغاز کرده‌ایم با یاری خداوند به خوبی و نیکویی پیش برود تا مسبب خوشحالی خانواده‌ها و بچه‌ها شود.
 
دوستعلی در پایان با اشاره به انجام رسالت فرهنگ‌سرای خاوران در اجرای طرح جهاد مهربانی ابراز داشت: شاهد آن هستیم در مدت زمانی که از این فعالیت‌ها می‌گذرد فرهنگ‌سرای خاوران توانسته است نقش خوبی را ایفا کند و تاثیر ولو اندکی را در فضای آموزشی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش به‌وجود آورد.
نظر شما