چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۸۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
شرح و تفسیر سوره «انشراح» یکشنبه ۱۳ اسفند در دارالقران ریحانه النبی(س) فرهنگسرای کار و تعاون برگزار می‌شود.
شرح و تفسیر سوره «انشراح» در فرهنگ‌سرای کار و تعاونبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محفل معنوی ویژه خواهران به منظور ترویج مراجعه و بهره برداری از متون دینی در زندگی روزمره و با حضور سعیده السادات باقری مدرس علوم قرآنی برگزار خواهد شد.

سوره شرح یا انشراح یا اَلَم نَشرَح، نود و چهارمین سوره و از سوره‌های مَکّی قرآن که در جزء سی‌ام جای گرفته است. هر سه نامِ سوره، ازآیه اول آن گرفته شده است که از شرح صدر (گشایش سینه) پیامبر(ص) سخن می‌گوید. سوره انشراح از نعمت‌های خداوند به رسولش سخن می‌گوید و پیامبر(ص) را تسلی می‌دهد. از آیات مشهور این سوره، آیه ۵ است که وعده می‌دهد در کنار دشواری، آسانی است. این آیه را از جمله ضرب المثل‌های قرآنی برشمرده‌اند و در اشعار فارسی نیز بازتاب داشته است.

در احکام شرعی آمده است، در نماز واجب بعد از سوره حمد نمی‌توان سوره انشراح را به تنهایی خواند، بلکه باید آن را همراه سوره ضحی قرائت کرد. در فضیلت تلاوت سوره شرح از پیامبر(ص) روایت شده هر كس سوره انشراح را قرائت کند، مانند كسی است كه پیامبر(ص) را دیدار كرده است.

این محفل معنوی ویژه خواهران یکشنبه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگ‌سرای کار و تعاون به نشانی: بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶ برگزار می‌شود.
نظر شما