جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۷۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
مراسم نکوداشت ابوالفضل درخشنده و تجلیل از فعالیت‌های وی در زمینه آموزش داستان‌نویسی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اعضای کانون‌های داستان‌نویسی و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در مراسمی در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) و روز معلم، از سال‌ها تلاش ابوالفضل درخشنده در حوزه آموزش داستان‌نویسی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای اخلاق تجلیل می‌کنند.

درخشنده که متولد ۱۳۴۸ و جانباز شیمیایی است، از سال ۶۴ در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۸۰ با چاپ مجموعه داستان کوتاه «قرارمون ساعت عشق ۱ و ۲» به صورت حرفه‌ای وارد عرصه داستان‌نویسی شده است. وی که محقق و مدرس ادبیات داستانی در عرصه ادبیات دفاع مقدس است، با طرح درس ۱۲۰ جلسه‌ای کلاس‌های داستان‌نویسی پیشرفته، تا کنون ۲ مقاله و ۳۷ کتاب در حوزه داستان‌نویسی منتشر کرده که از جمله آنها می‌توان به شیطان‌پرستان، اشک نسل سوم برای تخریبچی دوران، نقل فرهنگ شهدا در فرهنگ کشور، مدیریت در خانه، نماز اظهار عشق است، عشق اول خدا، مجموعه داستان کوتاه آیات آسمانی، قدرشناسان عاشق، مجموعه داستان کوتاه مادران چشم‌به‌راه و ۳۷ جلد آموزش داستان‌نویسی پیشرفته اشاره کرد.

وی همچنین تا کنون دبیر علمی و مسئول هیئت داوران چندین جشنواره از جمله جشنواره‌های زشت و زیبا، از جنون تا مجنون، گنج پنهان، مادران چشم‌به‌راه، جلوه سوگ، نسیم کلمات، ستارگان پرفروغ، حریم مهرورزی و نامه‌ای به همسایه بوده است.

در مراسم نکوداشت وی که از ساعت ۱۴:۳۰ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود، اعضای کانون‌های فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی شهر تهران و علاقه‌مندان به حوزه داستانی حضور دارند و علاوه بر مولودی‌خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) در منقبت حضرت مهدی (عج) و پخش کلیپی از فعالیت‌ها و تلاش‌های درخشنده در سال‌های متمادی آموزش، تحقیق و پژوهش، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق سخنرانی می‌کند و در پایان مراسم اعضای کانون‌ها از استاد درخشنده تقدیر می‌کنند.

فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.
نظر شما