پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۹
کد خبر: ۹۷۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
در کارگاه آموزش داستان‌نویسی به کودکان و نوجوانان مطرح شد
کارگاه آموزش داستان‌نویسی به کودکان و نوجوانان با حضور فرحناز علیزاده در پنجمین روز فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد.
داستان‌نویسی کار ساده‌ای استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پنجمین روز فرهنگ‌سرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتابخانه علامه امینی منطقه ۳، کارگاه داستان‌نویسی کودک و نوجوان برگزار کرد.

این کارگاه روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور فرحناز علیزاده نویسنده و منتقد ادبی با مشارکت مخاطبان و با هدف آموزش داستان‌نویسی به کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

علیزاده در آغاز این نشست گفت: در وجود همه ما یک قصه‌گو وجود دارد و داستان‌نویسی کار ساده‌ای است. فقط کافی است این توانایی را در خودمان پرورش دهیم. هر کدام از ما تجربیات متفاوتی داریم و بر اساس این تجربیات می‌توانیم داستان‌گو باشیم. 

وی افزود: ابتدا باید دنبال سوژه بگردیم، در داستان‌نویسی اول از همه یک فکر و ایده خوب می‌خواهیم. بعد دنبال یک قهرمان می‌گردیم که گره‌های داستان را بگشاید. یک شخصیت اصلی که می‌تواند انسان، حیوان و حتی یکشی باشد. این شخصیت باید یک مشکل بزرگ یا گره داشته باشد که خودش نتواند آن را حل کند. 

این داستان‌نویس ادامه داد: به عنوان داستان‌نویس، راهی را پیشنهاد می‌کنیم که این مشکل حل شود، در نهایت معمولاً در داستان‌های کودک و نوجوان همه چیز به خوبی و خوشی حل می‌شود. 

در این کارگاه، چند نفر از کودکان و نوجوانان داستان‌های خود را برای حاضران خواندند و کارشناس برنامه به بررسی آن پرداخت. در پایان نیز به مخاطبان کودک و نوجوانی که در کارگاه مشارکت بیشتری داشتند، کتاب‌هایی متناسب با گروهی سنی‌شان اهدا شد. 

نهمین فرهنگ‌سرای کتاب با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است. 
نظر شما