جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۹۷۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
آیین اختتامیه دومین جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» با تقدیر از آثار برتر کارگران، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن سینما ققنوس تهرانسر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه دومین جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری، حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱، علیرضا محجوب نمایده مجلس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن سینما ققنوس تهرانسر برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگ‌سرای دانش گفت: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ درباره اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» را در منطقه ۲۱ برگزار کردیم. در اجرای دومین جشنواره با توجه به حمایت‌هایی که از طرف کارخانه‌ها شد، حدود ۴۰۰ اثر به دبیرخانه فرستاده شد که آثار خوبی در بین آنها بود. 
 
وی افزود: با توجه به بافت منطقه ۲۱ که در آن صنعت و سکونت در کنار هم هستند، سعی داریم با همکاری با کارخانه‌ها استفاده خوبی از این فرصت داشته باشیم. برنامه‌هایی مانند کتابخانه صنعت و خانه مشاوره صنعت با توجه به همین رویکرد برگزار شده‌اند. امیدوارم در سال آینده بتوانیم با حمایت رییس سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه ۲۱ سومین جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» را در سطح کلان‌شهر تهران برگزار کنیم. از همه همکارانم که برای اجرای این جشنواره تلاش کردند، سپاسگزارم. 

آیین اختتامیه دومین جشنواره « فرهنگ، هنر و صنعت» برگزار شد
 
منطقه ۲۱ فرصت خوبی برای تلفیق هنر و صنعت است
 
حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ با تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان به تبیین مفهوم هنر پرداخت و گفت: هنر یعنی مجموعه‌ای از آثار ساخت انسان که می‌تواند روی احساسات انسان‌ها مؤثر باشد و موضوعی را منتقل کند. با این تعریف، هر جا نامی از هنر می‌آید، زیبایی و جذابیت هم می‌آید. هنر یک ویژگی دیگر هم دارد و آن تکرارنشدنی بودن آن است. تابلوی داوینچی در موزه لوور پاریس نمونه دیگری ندارد. هنر می‌تواند نقش زیادی در موضوعات گوناگون در جامعه داشته باشد و به فرهنگ تبدیل شود.
 
وی افزود: صنعت با هنر متفاوت است و یک محصول صنعتی بارها تکرار می‌شود. وقتی محصول یک کارخانه را می‌خریم، فرقی نمی‌کند که محصول شماره یک باشد یا محصول شماره دو. اگر بتوانیم هنر و صنعت را تلفیق کنیم و از هر دوی آنها بهره ببریم، هم شاخصه زیبایی و جذابیت و هم شاخصه تکرارپذیری را در کنار هم خواهیم داشت. 
 
شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به ویژگی‌های این منطقه گفت: منطقه ۲۱ می‌تواند فرصت خوبی برای تلفیق هنر و صنعت باشد، چون با ۵۲۰۰ هکتار مساحت که یک سوم آن را مجموعه‌های صنعتی تشکیل می‌دهد، صنعتی‌ترین منطقه تهران است. امیدوارم بتوانیم در این منطقه از حضور صنایع به عنوان یک فرصت استفاده کنیم. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز این آمادگی را دارد که در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کند.
آیین اختتامیه دومین جشنواره « فرهنگ، هنر و صنعت» برگزار شد
 
پیامبر تنها بر دستان کارگر بوسه زده است
در پایان مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری با تشکر از شهردار و معاونت اجتماعی منطقه ۲۱ گفت: جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» کار بزرگی بود که در آن ۴۰۰ اثر از هنر کارگران جمع‌آوری شد و امروز شاهد اختتامیه آن هستیم. باید به مهندس رحمانی و آقای محجوب نماینده محترم شهر تهران و در حقیقت نماینده محترم کارگران تهران تبریک بگویم.
 
وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم ماهی که آنقدر در آیات و روایات تاکید شده است که نمی‌توان این ماه را با ماه‌های دیگر مقایسه کرد. خدا بندگانش را در این ماه به بزرگترین مهمانی و ضیافت دعوت می‌کند. از خدا بخواهیم در این ماه توفیق حضور با معنایی را داشته باشیم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری خطاب به مادر شهید حامد رضایی که در این مراسم تجلیل شد، گفت: با توجه به آیات قران شک نکنید که شهدا به آنچه خدا به آنها عنایت کرده است، شاد هستند. امروز باید به شما تبریک گفت که با چنین روحیه استواری امروز به اینجا آمده‌اید.
 
سعید اوحدی در پایان گفت: در هیچ آیین و در هیچ دین و روش و مسلکی نیامده است که پیامبر اسلام (ص) دست کسی را ببوسد به جز دست کارگر. تنها فرد و تنها مجموعه‌ای که پیامبر نمادین دستش را بوسید، دست کارگر بود. کارگرهای عزیزمان افتخار کنند به این جایگاهی که دارند. کارگر به معنای خودش عظمت و بزرگی دارد حالا اگر کارگری باشد که این هنر زیبا را دارد این افتخار و عظمت بیشتر می‌شود. تقاضای من از مهندس رحمانی و موسوی این است که آثار این کارگران عزیز را در میدان امام حسین(ع) یا در باغ کتاب که در هر دو جا هر شب به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی سازمان فرهنگی هنری برنامه برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از شبکه پنج و دو سیما پخش می‌شود، به نمایش بگذارند.

آیین اختتامیه دومین جشنواره « فرهنگ، هنر و صنعت» برگزار شد

در این مراسم از مادر شهید حامد رضایی تقدیر شد و همچنین از قطعه موسیقی «کار پیکار من» در حوزه صنعت و کار آفرینی اثر رضا احمدی رونمایی شد و در پایان ۳۰ کارگر برگزیده جشنواره در ۱۳ بخش؛ عکس، فیلمنامه، کاریکاتور، طراحی، گرافیک، نقاشی، حجم و مجسمه، هنرهای ترکیبی، خوشنویسی، موسیقی، شعر و داستان کوتاه معرفی و تقدیر شدند.

نظر شما