جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۹۷۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ از شروع ویژه برنامه «ماه مهربانی» در ایام ماه مبارک رمضان در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صدرائیان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ و رییس فرهنگ‌سرای ابن‌سینا گفت: به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی، هنری سعی داریم در «ماه مهربانی» به سهم خود فضایی مناسب برای روزه داران عزیز فراهم کنیم.

صدرائیان افزود، جلسات جز خوانی قرآن به روال سال‌های قبل در نمازخانه فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود و در آن هر روز یک جز از قرآن کریم تلاوت می‌شود. 

وی گفت: جشن سحرخیزان کوچک، ویژه دخترانی که امسال به سن تکلیف رسیده اند و در روزه گرفتن سال اولی هستند در ایام ماه مبارک در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲ افزود: در بخش هنری سعی داریم حلاوت و شیرینی ماه مبارک را با برنامه‌های شاد و مفرح در کام شهروندان روزه‌دار دو چندان کنیم.

صدرائیان در تشریح این بخش گفت: از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت که مصادف است با شب اول ماه مبارک تا ۱۰ خرداد، مصادف با ۱۵ رمضان که همزمان است با میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی(ع) هر شب در دو سانس ۲۱:۳۰ و ۲۳:۳۰ اقوام مختلف چون کرد، لر، شمالی، خراسانی، شیرازی، جنوبی و... به اجرای موسیقی محلی و فولکلور می‌پردازند.

وی افزود: شهروندان همچنین می‌توانند در طول برگزاری این برنامه از غرفه‌های اقوام ایرانی که در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا برپاست بازدید کنند.

صدرائیان ادامه داد: در طول برگزاری برنامه «ماه مهربانی» هفت قومی محلی اقدام به برپایی سیاه چادر و غرفه ارایه محصولات غذایی و فرهنگی کرده اند. شهروندان محترم و روزه‌دار می‌توانند هر روز ضمن بازدید از این غرفه ها، در لحظه افطار روزه خود را با غذاهای اقوام ایرانی باز کنند و از برنامه‌های فرهنگی هنری این غرفه‌ها استفاده کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه۲ از برنامه نورافشانی و رصد ماه و ستارگان به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای ابن سینا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شهروندانی که علاقه‌مند به مباحث نجوم و ستارگان هستند می‌توانند هر شب برای رصد ستارگان با تلسکوپ به فرهنگ‌سرای ابن‌سینا بیایند. 

وی افزود: در نظرم داریم  با اجرای برنامه نورافشانی و سنج و دمامه زنی در این ایام، شادی هموطنان روزه دار را دو چندان کنیم. 

صدرائیان در پایان گفت: ویژه برنامه «ماه مهربانی» هر روز از ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا شروع و تا یک بامداد به شهروندان محترم و روزه دار خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌کند.            

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین، فرهنگ‌سرای ابن سینا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 8-88366366 تماس بگیرند.

 
نظر شما