پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۵
کد خبر: ۹۸۰۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مادر شهید انقلاب اسلامی فرامرز فلفلیان فینی عنوان کرد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به همراه معاون اجتماعی شهرداری این منطقه در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» با خانواده شهید فرامرز فلفلیان دیدار و از مادر این شهید والامقام تجلیل کرد. مادر شهید در این دیدار گفت: فرزندم در مبارزه با دشمنان سرسخت بود و سری نترس داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» روز سه‌شنبه پنجم تیر ماه در خانه شهید انقلاب اسلامی فرامرز فلفلیان فینی برگزار شد و در آن محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 به همراه امیر قاسمی معاون اجتماعی شهرداری منطقه حضور داشتند.

در این دیدار مادر شهید فرامرز فلفلیان درباره او گفت: فرامرز ششم آبان ماه ۱۳۳۹ به دنیا آمد. او بسیار ساده‌زیست بود و برای دیگران دلسوزی می‌کرد و اگر کسی را می‌دید که لباس مناسب برای پوشیدن ندارد، لباس خودش را به آن فرد هدیه می‌داد. اگر می‌شنید کسی بیمار است، سریعاً به دیدنش می‌رفت و هر کاری که در توانش بود برای او انجام می‌داد. خلاصه اینکه همیشه سعی داشت به اهالی محل و مردم کمک کند. فرامرز بسیار خانواده‌دوست هم بود. یادم است آن روزها که پدرش بیمار بود، فرامرز برای کمک‌خرج خانه در طول روز کار می‌کرد و شب‌ها برای تحصیل به مدرسه شبانه می‌رفت.

مادر شهید درباره فعالیت‌های سیاسی دوران نوجوانی فرزندش گفت: فرامرز برای مقابله با رژیم شاه خیلی فعال بود و در این مورد کتاب‌های عقیدتی و سیاسی، فرهنگی و... را مطالعه می‌کرد. او بی‌دلیل و بدون مطالعه درباره آنچه در ذهن داشت اقدامی نمی‌کرد و با مطالعه کتاب‌های سیاسی و دینی به مسائل سیاسی و اجتماعی رژیم پی برده بود. از طرفی اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را می‌خواند و نوارهایش را دقیق گوش می‌داد. نوارهایی سخنرانی‌های امام خمینی (ره) موجب شده بود نقطه روشنی در زندگی او شکل بگیرد و تصمیم به مبارزه علیه رژیم شاه گرفت و در راه و هدفش بسیار جدی و خستگی‌ناپذیر بود. او در مبارزه با دشمنان سرسخت بود و سری نترس داشت و هرگز از ماموران حکومتی نترسید و تا آخرین لحظه با شجاعت در مقابل آنها ایستاد.

او به نحوه شهادت فرزندش پرداخت و عنوان کرد: فرامرز روز ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۷ شهید شد. آن روز موضوعی فکرم را سخت به خودش مشغول کرده بود. وقتی که می‌خواست از خانه بیرون برود، دلشوره عجیبی داشتم. به او گفتم پسرم درگیری خیابان‌ها خیلی شدید شده و همه جا حکومت نظامی است. بهتر است امروز از خانه بیرون نروی، ولی او در جوابم گفت مادر جان ما راهمان را انتخاب کرده‌ایم و از شما هم می‌خواهم که اگر شهید شدم، برایم اشک نریزی، چون این کار باعث خوشحالی دشمنان ما می‌شود.

مادر شهید ادامه داد: آن روز فرامرز برای مبارزه با ماموران شاه با گروهی از دوستانش به سمت پادگان جی تهران حرکت کردند و ارتشی‌ها با دیدن آنها مهمات پادگان را آتش زدند تا مهمات به دست نیروهای مردمی نیفتد. پس از آن به سمت پادگان باغشاه سابق حرکت کردند. گاردی‌ها با دیدن مردم به نشانه تسلیم پرچم سفید به دست گرفتند و زمانی که مردم خواستند وارد پادگان شوند، آنها را به گلوله بستند که فرامرز هم آنجا به شهادت رسید و پیکرش در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در زمره اولین لاله‌های انقلاب اسلامی در قطعه ۲۱ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. من هم برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان انقلاب اسلامی، کتاب‌های  فرزندم را به خانه پدری در شهرمان کاشان انتقال داده‌ام تا مردم به ویژه جوانان با مطالعه این کتاب‌ها با افکار بیدار وآرمان های روشن شهدا بیشتر آشنا شوند.

در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از این مادر شهید تجلیل کردند.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما