جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۹۸۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری در فرهنگ‌سرای امید نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود.
فیلم «بیدارشو آرزو» در فرهنگ‌سرای امید نقد می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی بیدار شو آرزو در کانون «پرده نقره‌ای» فرهنگ‌سرای امید چهارشنبه ۲۴ مرداد نمایش و نقد و بررسی می‌شود.
 
این فیلم که با موضوع زلزله بم مقابل دوربین رفت، با وجود گذشت ۱۳ سال از تولید آن فرصت نمایش عمومی پیدا نکرده بود. تا اینکه در آذر ماه ۱۳۹۶ با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در گروه «هنر و تجربه» نمایش داده شد.
 
کیانوش عیاری درباره این فیلم گفته است: عذرخواهی می‌کنم چرا که این فیلم همانند زلزله تلخ است. این را به حساب اغراق نگذارید، بگذارید به حساب برخورد حسی سازندگان با این واقعه.

فیلم سینمایی «بیدارشو آرزو» داستان آموزگار جوان روستایی در حاشیه شهر بم را روایت می‌کند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می‌برد همکارش جان سپرده است، او به سوی شهر راه می‌افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، ‌اما با رسیدن به شهر ناباورانه در می‌یابد که فاجعه اصلی در آنجا روی داده و از هر گوشه و کناری فریاد شیون و زاری و درخواست کمک بلند است. وی در بیمارستان ویران و پر از مجروح و کشته به روحانی بر می‌خورد و به توصیه و راهنمایی او به گورستان شهر رفته و به کار کفن و دفن مردگان می‌پردازد. مردی زندانی که در اثر ویرانی زندان خود را به شهر رسانده، برای غسل دادن زن، مادر و فرزندش «آرزو» از او کمک می‌خواهد.
 
علاقه‌مندان برای تماشای این اثر و شرکت در جلسه نقد و بررسی می‌توانند چهارشنبه از ساعت ۱۷ به سالن خیام در فرهنگ‌سرای امید به نشانی: بالاتر از میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور شمالی؛ خیابان خشکبارچی ؛ بوستان خیام مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 33302592 تماس بگیرند.
نظر شما