چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۹۹۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
همسر اولین شهید گزارشگر صدا و سیما گفت؛
فرهنگ‌سرای فردوس همزمان با هفته دفاع مقدس، به دیدار خانواده «شهید غلامرضا رهبر» اولین شهید گزارشگر صدا و سیما رفت.
شهید غلامرضا رهبر حیات معنوی خود را مدیون انقلاب می‌دانستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «ضیافت ستارگان» همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و با شعار محوری «کربلا جاری است»، به یاد و نام «شهید غلامرضا رهبر» اولین شهید گزارشگر صدا و سیما، با دیدار از خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

فریبا انصاری همسر شهید «غلامرضا رهبر» (اولین گزارشگر شهید صدا و سیما) در ابتدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان زندگینامه همسر شهیدش پرداخت و گفت: شهید رهبر در سال 1336 در آبادان به دنیا آمد، در تهران درس خواند و با آغاز نهضت انقلاب اسلامی، مجاهدت‌های خود را در راه انقلاب آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با نهادهای مختلف انقلابی همکاری داشت.

وی در ادامه افزود: شهید رهبر خبرنگار صدا و سیما بود؛ از سال 1358 فعاليت خود را در صدا و سيماي مركز آبادان و راديو نفت آغاز كرد و در سمت‌های مختلفی از جمله مدير خبر راديو آبادان و نماينده صدا و سيما در قرارگاه خاتم الانبيا(ص) در مناطق عملياتي جنوب و غرب مشغول فعالیت شد.

انصاری بیان کرد: در هنگام جنگ تحمیلی هم با حضور در جبهه‌های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی دنبال می‌کرد و ایثارگری رزمندگان را روایت می‌کرد. روایت‌های او از سال‌های دفاع و حضور او در خط مقدم، با میکروفنی که همیشه در دست داشت، موجب بلوغ و رشد سبک و تفکری به نام «خون نگاران» شد.

در ادامه همسر شهید رهبر به ذکر خاطراتی از همسرش پرداخت و گفت: من در سال 1362 با شهید رهبر ازدواج کردم و صاحب یک فرزند دختر شدم. غلامرضا خودش به من می‌گفت در هنگام سربازی و آشنایی با حضرت امام(ره)، با اسلام آن‌طور که باید، آشنا شدم؛ به همین دلیل حیات معنوی خود را مدیون انقلاب می‌دانست و نسبت به آن احساس ادای دین می‌کرد و حاضر به جانفشانی و ایثار در راه انقلاب بود.

انصاری به روحیات ممتاز شهید اشاره و عنوان کرد: او اهل مطالعه بود، روحیه پرسشگری داشت، بی وقفه کار و تلاش می‌کرد و مهربانی و خوش اخلاق بود. معنای بسیاری از صحبت‌های شهید را ما سال‌ها بعد متوجه شدیم. صحبت‌هایی مانند این که «مومن همواره باید شک کند» یا این که «جبهه خان نعمت ما هست».

وی افزود: درجه شهدا عالی ست. خداوند تعالی ما را توفیق دهد رهرو راه شهدا باشیم و گذر ایام باعث دوری ما از شهدا نشود. از همه مردم ایران می‌خواهم حافظ و مدافع خون شهدا باشند. شهدایی که با ایثار و جانفشانی، جان بر طبخ اخلاص نهادند و برای حفظ شرف و آبروی این کشور از جان گذشتند.

همسر شهید در پایان مستندی از تولید صدا و سیمای مرکز آبادان در خصوص خاطرات شهید غلامرضا رهبر در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشت که در آن فیلم شهید رهبر مشغول تهیه خبر و گزارش است.

در پایان این دیدار، لوح تقدیر و هدیه‌ای از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس تقدیم همسر شهید شد.
نظر شما